The 30t o Mey is the 150t day o the year (151t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 215 days ti come.
: Launch o Surveyor 1
- 1381 - Stairt o the Peasants' Revolt in Ingland.
- 1431 - Joan o Arc is burned at the stake in Rouen, Normandy, bi an Inglis-dominatit tribunal.
- 1536 - Henry VIII o Ingland mairies Jane Seymour.
- 1574 - Henry III becomes King o Fraunce.
- 1814 - Napoleon I is exiled tae the island o Elba.
- 1815 - Breetish ship "Arniston" is wreckit in a storm naur Cape Agulhas, Sooth Africae, killin 372 fowk.
- 1898 - William Ramsay an Morris William Travers discover Krypton.
- 1913 - The Treaty o Lunnon is signed at the end o the first Balkan War, makin Albanie independent.
- 1917 - Alexander I becomes king o Greece.
- 1922 - The Abraham Lincoln Memorial is dedicatit in Washington, D.C..
- 1935 - A yirdquauk in Quetta, present-day Pakistan, kills 50,000 fowk.
- 1941 - Warld War II: Germany captures Crete.
- 1942 - Warld War II: Breetish bombers launch a 90-minute attack on Cologne.
- 1961 - Assassination o Rafael Trujillo, Preses o the Dominican Republic.
- 1966 - The "Surveyor 1" spacecraft launches.
- 1967 - Biafra secedes frae Nigerie. A ceevil war stairts ower its status.
- 1971 - "Mariner 9" is launched tae Mars.
- 1975 - The European Space Agency is foondit.
- 1981 - Assassination o Ziaur Rahman, Preses o Bangladesh.
- 1982 - Spain jyns NATO.
- 1998 - A magnitude 6.6 yirdquauk strikes the North o Afghanistan, killin up tae 5,000 fowk.
- 2003 - Ower 70 opposeetion activists are massacred in Burma, bi a govrenment-sponsored mob.
- 2003 - Finding Nemo is released in American cinemas.
- 2005 - Munich's Allianz Arena Stadium opens.
- 1757 - Henry Addington, 1st Viscoont Sidmouth, Prime Meenister o the Unitit Kinrick (d. 1844)
- 1814 - Mikhail Bakunin, Roushie philosopher an anarchist (d. 1876)
- 1845 - Amadeo I o Spain, King o Spain (d. 1890)
- 1846 - Peter Carl Faberge, Roushie jeweller (d. 1920)
- 1908 - Hannes Alfvén, Swadish pheesicist (b. 1995)
- 1908 - Mel Blanc, American actor (d. 1989)
- 1909 - Benny Goodman, American muisicker an bandleader (d. 1986)
- 1924 - Armando Peraza, Cuban-American jazz percussionist (d. 2014)
- 1934 - Alexey Leonov, Roushie cosmonaut
- 1950 - Bill Bowman, Scots politeecian
- 1951 - Fernando Lugo, umwhile Preses o Paraguay
- 1958 - Marie Fredriksson, Swadish sangster (Roxette)
- 1961 - Harry Enfield, Inglis comedian, actor, writer an director
- 1963 - Helen Sharman, Inglis chemist an astronaut
- 1971 - Idina Menzel, American actress, sangster an sangwriter
- 1975 - CeeLo Green, American sangster, rapper an actor
- 1977 - Rachael Stirling, Inglis actress
- 1980 - Steven Gerrard, Inglis fitbawer
- 1991 - Callum Booth, Scots fitbawer
- 1431 - Joan o Arc, French militar figure an saunt (b. 1412)
- 1574 - Charles IX o Fraunce (b. 1550)
- 1593 - Christopher Marlowe, Inglis playwricht (b. 1564)
- 1640 - Peter Paul Rubens, Flemish penter (b. 1577)
- 1744 - Alexander Pope, Inglis poet (b. 1688)
- 1778 - Voltaire, French philosopher (b. 1694)
- 1832 - James Mackintosh, Scots jurist, politeecian an historian (b. 1765)
- 1912 - Wilbur Wright, American aviation pioneer (b. 1867)
- 1960 - Boris Pasternak, Roushie writer (b. 1890)
- 1961 - Rafael Trujillo, Preses o the Dominican Republic (b. 1891)
- 1981 - Ziaur Rahman, Preses o Bangladesh (b. 1936)
- 1986 - James Rainwater, American pheesicist (b. 1917)
- 1992 - Karl Carstens, Preses o Germany (b. 1914)
- 2009 - Ephraim Katzir, Preses o Israel (b. 1916)
- 2011 - Eddie Morrison, Scots fitbawer (b. 1948)
|Wikimedia Commons haes media relatit tae 30 May.|