"Granite Ceety", "Grey Ceety", "Siller Ceety", and "Siller Ceety wi the Gowden Sands"
Location within Scotland
|Sovereign state||United Kingdom|
|Council area||Aberdeen City|
|• Governing body||Aberdeen City Council|
|• Lord Provost||Barney Crockett|
|• Ceety and council area||185.7 km2 (71.7 sq mi)|
|• Density||3505.7/km2 (9,080/sq mi)|
|• Leid(s)||Scots (Doric) Inglis|
|Time zone||UTC±0 (GMT)|
|• Summer (DST)||UTC+1 (BST)|
|OS grid reference|
|Primary Airport||Aberdeen Airport|
It his eh teename o 'The Oil Capital Of Europe' thanks til eh muckle supply o crude ayl in eh North Sea. It sits oan eh coast o eh North Sea, atween eh mous o eh Don an eh Dee. Aiberdeen is een o eh 32 cooncil areas o Scotland an officially kent as 'The City of Aberdeen'.
Coat o Airms an MottoEedit
Eh Aiberdeen Coat o Airms is makkit up wi twa leopards haudin a reid shield wi three wee castles oan it.
Eh motto o Aiberdeen is 'Bon Accord'.
Aiberdeen his seen humans bidin fur mair than 8,000 year. Eh burgh stertit as twa separate touns: Auld Aiberdeen at eh mou o eh river Don; an New Aiberdeen, a fishin toun, far eh Denburn watterway entered eh Dee estuary. Eh earliest charter wis grantit by William eh Lion in 1179 an confirmed eh corporate richts grantit by David I. In 1319, eh Great Chairter o Robert eh Bruce transformit Aiberdeen tae a financially independent toun. Grantit wi it wis eh nearby Forest o Stocket, fas income formed eh basis for eh burghs Common Guid Fund fit still benefits Aiberdonians. I In eh Wars o Scots Independence, Aiberdeen wis under Inglis rule, sae Robert eh Bruce laid siege tae Aiberdeen Castle afore destroyin it in 1308, follaed by eh massacrin o eh Inglis garrison. eh burgh wis burnt by Edward III o Ingland in 1336, but wis rebuilt an extendit. Eh burgh wis strangly fortified tae stop attacks by nearby lairds, but eh fortifications were removit by 1770.
In eh Wars o eh Three Kinricks o 1644–1647 eh burgh wis plunderit by baith sides. In 1644, it wis taen an destroyit by Royalist troops efter eh Battle o Aiberdeen an twa year later it wis stormit by a Royalist force unner eh command o eh Marquis o Huntly. In 1647 an ootbreak o bubonic plague killit a quarter o eh population. In eh 18th century, a new Toun Hoose wis built an eh first social services appearit wi eh Infirmary at Woolmanhill in 1742 an eh Lunatic Asylum in 1779. Eh cooncil began major road improvements at eh end o eh 18th century wi eh main strachts o George Street, King Street an Union Street aw completit at eh stert o eh 19th century.
Eh expensive infrastructure works led tae eh burgh acomin bankrupt in 1817 in eh Post-Napoleonic depression, an economic dounturn immediately efter eh Napoleonic Wars; but eh burghs prosperity later recoverit. Eh increasin economic importance o Aiberdeen an eh development o eh shipbuilding an fishin industries led tae eh buildin o eh present haven includin Victoria Dock an eh Sooth Brakwatter, an eh extension o eh North Pier. Gas street lichts cam in 1824, an enhanced watter supply came in 1830 fan watter wis pumpit frae eh Dee tae a reservoir in Union Place. An unnergrund sewer system replacit open sewers in 1865. Eh burgh wis incorporatit in 1891. Though Auld Aiberdeen haes a separate history an still his its auld chairter, it isnae officially independent noo. It is an integral pairt o eh burgh, as is Woodside an eh Royal Burgh o Torry tae eh sooth o eh River Dee.
Aiberdeen haes twa universities, eh ancient University Aiberdeen, an Robert Gordon University, a modren university often referred tae as RGU. Aiberdeen's student rate o 11.5% is heicher nor eh naitional average o 7%.
Pairks an open spacesEedit
- Duthie Pairk
- Hazleheid Pairk
- Seaton Pairk
- Johnstane Gairdens
- Victoria Pairk
- Wastburn Pairk
Aiberdeen Haven serves eh ayl industry asweel as eh fishin industry
Suburbs & AreasEedit
- Fittie - Fit o eh dee
- Dyce - North
- Torry - Sooth
- Donside Village
- Brig o Don
Aiberdeen Fitbaw Club wis foondit in 1903. Its major success wis winnin eh European Cup Winners Cup in 1983 an three league Championships atween 1980 an 1986, unner eh management o Alex Ferguson, also former Manchester United F.C. manager. eh club's stadium is Pittodrie at hauds eh honour o bein Breetain's first aw-seatit stadium an first wi a dugoot.
Aiberdeen is twinn'd wi several burghs throughout Europe an aa aroond eh world. includin:
- "UNITED KINGDOM: Agglomerations". citypopulation.de. Archived frae the original on 3 December 2018. Retrieved 2 December 2018.
- "UNITED KINGDOM: Countries and Major Urban Areas". citypopulation.de. Archived frae the original on 15 December 2018. Retrieved 2 December 2018.
- "Mid-2012 Population Estimates for Settlements and Localities in Scotland". Government of the United Kingdom. 31 Mey 2013. Archived frae the original on 25 November 2015. Retrieved 25 November 2015.
- "Welcome to Aberdeen". Aberdeen Accommodation Index. Retrieved 19 Februar 2007.
- Keith, Alexander (1987). A Thousand Years of Aberdeen. Aberdeen University Press.
- Fraser, W. Hamish (2000). Aberdeen, 1800 to 2000: A New History. Edinburgh: Tuckwell Press.
- Brown, Chris (2002). The Battle of Aberdeen 1644. Stroud, Gloucestershire: Tempus Publishing.
- Henderson, Thomas Finlayson (1890). . In Leslie Stephen an Sidney Lee (ed.). Dictionary o Naitional Biography. 22. London: Smith, Elder & Co. pp. 190–194.CS1 maint: ref=harv (link)
- "Comparative Education Profile: Aberdeen City Council Area, Scotland". Archived frae the original on 27 September 2007. Retrieved 21 February 2007. Unknown parameter
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Aberdeen.|