Tajik (Persie: تاجيک, Tājīk; Tajik: Тоҷик) is a general designation for a wide range o Persie-speakin fowk o Iranian origin, wi tradeetional homelands in present-day Tajikistan, Afghanistan an Uzbekistan.
|ca. 16 tae 22 million (estimates vary)|
|Regions wi signeeficant populations|
| Uzbekistan||1,419,709 (2012, offeecial)|
ither, non-offeecial, scholarly estimates are 6 - 11 million
varieties o Dari an Tajiki
|Islam (Sunni, maistly Hanafi; sizable Shia minority) an aa minorities o Zoroastrianism, Judaism, Baha'i an Christianity.|
|Relatit ethnic groups|
|Ither Iranian fowks, Persie fowk|
- "Population of Afghanistan". The World Factbook. Central Intelligence Agency (CIA). Archived frae the original on 20 September 2017. Retrieved 9 August 2012.
- "Tajikistan". The World Factbook. Central Intelligence Agency. 5 Mey 2010. Archived frae the original on 31 Mairch 2001. Retrieved 26 Mey 2010.
- Richard Foltz (1996). "The Tajiks of Uzbekistan". Central Asian Survey. 15 (2): 213–216. doi:10.1080/02634939608400946.
- Karl Cordell, "Ethnicity and Democratisation in the New Europe", Routledge, 1998. p. 201: "Consequently, the number of citizens who regard themselves as Tajiks is difficult to determine. Tajikis within and outside of the republic, Samarkand State University (SamGU) academic and international commentators suggest that there may be between six and seven million Tajiks in Uzbekistan, constituting 30% of the republic's 22 million population, rather than the official figure of 4.7%(Foltz 1996;213; Carlisle 1995:88).
- Lena Jonson (1976) "Tajikistan in the New Central Asia", I.B.Tauris, p. 108: "According to official Uzbek statistics there are slightly over 1 million Tajiks in Uzbekistan or about 3% of the population. The unofficial figure is over 6 million Tajiks. They are concentrated in the Sukhandarya, Samarqand and Bukhara regions."
- United Nations High Commissioner for Refugees (1 October 2002). "Long-time Tajik refugees return home from Pakistan". UNHCR. Retrieved 11 Juin 2012.
- Roushie 2010 Census results; see an aa Ethnic groups in Roushie
- This figur anly includes Tajiks frae Afghanistan. The population o fowk frae Afghanistan the Unitit States is estimatit as 80,414 (2005). United States Census Bureau. "US demographic census". Archived frae the original on 12 Februar 2020. Retrieved 23 Januar 2008. Of this number, approximately 65% are Tajiks according to a group of American researchers (Barbara Robson, Juliene Lipson, Farid Younos, Mariam Mehdi). Robson, Barbara and Lipson, Juliene (2002) "Chapter 5(B)- The People: The Tajiks and Other Dari-Speaking Groups" Archived 2010-01-27 at the Wayback Machine The Afghans – their history and culture Cultural Orientation Resource Center, Center for Applied Linguistics, Washington, D.C., OCLC 56081073.
- "Ethnic composition of the population in Kyrgyzstan 1999–2007" (PDF). Archived frae the original (PDF) on 13 November 2013. Retrieved 11 Juin 2012.
- "The Tajik ethnic minority 塔吉克族-56个民族-东岜艺术". Artwork-cn.com. Archived frae the original on 21 Mairch 2012. Retrieved 11 Juin 2012.
- This figure anly includes Tajiks frae Afghanistan. The population o fowk wi strynd frae Afghanistan in Canadae is 48,090 accordin tae Canadae's 2006 Census. Tajiks mak up an estimatit 27% o the population o Afghanistan. The Tajik population in Canadae is estimatit frae these twa figurs. Ethnic origins, 2006 counts, for Canada Archived 2019-01-06 at the Wayback Machine.
- State statistics committee of Ukraine – National composition of population, 2001 census (Ukrainian)
- C.E. Bosworth, B.G. Fragner (1999). "TĀDJĪK". Encyclopaedia of Islam (CD-ROM Edition v. 1.0 ed.). Leiden, The Netherlands: Koninklijke Brill NV.