Maine is a U.S. state in the New Ingland region o the northeastren United States. Maine is the 12t smawest bi aurie, the 9t least populous, an the 38t maist densely populatit o the 50 U.S. states. It is mairchit bi New Hampshire tae the west, the Atlantic Ocean tae the sootheast, an the Canadian provinces o New Brunswick an Quebec tae the northeast an northwast respectively. Maine is the eastrenmaist state in the contiguous Unitit States, an the northrenmaist east o the Great Lochs. It is kent for its jaggit, rocky coastline; law, rowin muntains; hivily forestit interior; an picturesque watterweys, as weel as its seafuid cuisine, especially lapster an clams. Thare is a humid continental climate ootthrou the state, even in coastal auries sic as its maist populous ceety o Portland. The caipital is Augusta.
|State o Maine|
État du Maine (French)
Nickname(s): "The Pine Tree State"|
(Laitin for "I lead", "I guide", or "I direct")
|Spoken leids||Inglis (92%), French (5%), Ither (3%)|
|Lairgest metro||Portland-South Portland-Biddeford|
35,385 sq mi |
|• Width||210 miles (338 km)|
|• Lenth||320 miles (515 km)|
|• % watter||13.5|
|• Latitude||42° 58′ N tae 47° 28′ N|
|• Longitude||66° 57′ W tae 71° 5′ W|
|• Tot||1,329,328 (2015 est)|
43.0/sq mi (16.6/km2)|
|• Median hoosehauld income||$50,756 (40th)|
|• Heichest pynt||
5,270 ft (1606.4 m)
|• Mean||600 ft (180 m)|
|• Lawest pynt||
|Afore statehuid||District o Maine (Massachusetts)|
|Admission to Union||Mairch 15, 1820 (23rd)|
|Govrenor||Paul LePage (R)|
|Preses o the Senate||Michael Thibodeau (R)|
|• Upper hoose||Senate|
|• Lawer hoose||Hoose o Representatives|
Susan Collins (R)|
Angus King (I)
|U.S. Hoose delegation||
Chellie Pingree (D)|
Bruce Poliquin (R) (leet)
|Time zone||Eastern: UTC −5/−4|
For thoosands o years, indigenous fowks war the anerly indwallers o the territory that is nou Maine. At the time o European arrival in whit is nou Maine, several Algonquian-speakin fowks inhabitit the aurie. The first European settlement in the aurie wis bi the French in 1604 on Saint Croix Island, bi Pierre Dugua, Sieur de Mons. The first Inglis settlement wis the short-lived Popham Colony, established bi the Plymouth Company in 1607. A nummer o Inglis settlements war established alang the coast o Maine in the 1620s, awtho the rugged climate, deprivations, an conflict wi the local fowks caused mony tae fail ower the years.
As Maine entered the 18t century, anerly a hauf dizzen European settlements haed survived. Lealist an Patriot forces contendit for Maine's territory in the American Revolution an the War o 1812. At the close o the War o 1812, it wis occupied bi Breetish forces, but the territory o Maine wis returned tae the Unitit States as pairt o a peace treaty that wis tae include dedicatit laund on the Michigan peninsula for Native American fowks. Maine wis pairt o the Commonweel o Massachusetts till 1820, whan it votit tae secede frae Massachusetts tae acome a separate state. On 15 Mairch 1820, unner the Missouri Compromise, it wis admittit tae the Union as the 23rd state.
- "Maine for Vacation". USA Today. Retrieved August 5, 2013.
There's a reason it's called "Vacationland..."
- "Maine History, Language and Culture". worldtravelguide.net. Retrieved 30 April 2015.
- "Dictionary.com - definition of "Mainer"". Dictionary.com. Retrieved July 21, 2010.
- "Table 1. Annual Estimates of the Resident Population for the United States, Regions, States, and Puerto Rico: April 1, 2010 to July 1, 2015" (CSV). U.S. Census Bureau. December 26, 2015. Retrieved December 26, 2015.
- "Median Annual Household Income". The Henry J. Kaiser Family Foundation. Retrieved December 9, 2016.
- "Katahdin 2". NGS data sheet. U.S. National Geodetic Survey. Retrieved October 20, 2011.
- "Elevations and Distances in the United States". United States Geological Survey. 2001. Archived frae the oreeginal on October 15, 2011. Retrieved October 21, 2011.
- Elevation adjusted to North American Vertical Datum of 1988.
- In the event o a vacancy in the office o Governor, the Preses o the State Senate is first in line for succession.
- "Portland, Maine Climate Summary". Weatherbase. Retrieved 29 December 2014.