Celtic Fitbaw Club (soondit [sɛltɪk] or [sɛlʔɪk] in Glesga Scots) is a club that's competin' in the Scots Profeshunal Fitbaw League the noo, the highest form o competition in Scotland. The club is based in the east end o the city o Glesga.
|Full name||The Celtic Football Club|
|Nickname(s)||The Bhoys, The Hoops, The Celts|
The club is officially nicknamed the Hoops. The team plays aa thir hame games at Celtic Park (kent as Paradise or Parkheid), an it's the maist muckle fitba grund in Scotland, an the second maist muckle club in the Unitit Kinrick. Celtic Park attracts 57 ti 60 thoosant fowk tae hame games an means that Celtic is jist second tae Manchester United in terms o average attendance records in British fitbaw.
Alang wi thir rivals, Rangers F.C., Celtic hus been in among Scots fitbaw fir ower a hunner year as pairt o the Auld Firm, makin it wan o the auldest, maist well-kent an fiercest rivalries in sport. The club hus traditionally bin identified wi the Erse-Catholic fowk o Glesga. Celtic's hame kit is green an white hooped taps, white shorts an white hose.
In 1967, the club wis the first British team tae win the European Cup that hud only bin won by Italian, Portuguese an Spanish clubs afore. Afore Celtic's historic win, nae ither club in the hale o Northern Europe hud won the European tournament afore. Whit's mair, Celtic remains the only Scots club that's iver gone tae the final, an is the only club that's iver won the trophy wi a team o hame-grewn talent; aa the players in the side wir Scots, an born athin 30 mile o Celtic Park in Glesga. Celtic, wance mare, went tae the European Cup final in 1970, jist tae be defeatit by Feyenoord eftir extra time.
In 2003 Martin O'Neill led the team tae the UEFA cup final in Seville whaur they wir beat 3-2 by F.C. Porto, wance mair, eftir extra time. The bidin myndin o the final wis the green an white invasion o Seville. Ower 80,000 fans wir thocht tae hae been there in total includin flichts tae ither Spain an Portuguese airports an fans that wis incorporatin their summer holidays alang wi the trip. Ither fans even drove fae Glesga tae Seville. Due tae the guid naitur o baith Celtic fans an the locals, strang friendships came aboot, an Celtic's fans wir honoured wi the 2003 Fair Play Awairds fae baith the UEFA an the FIFA.
Celtic hae a guid friendship wi monies a team throughoot the hale warld. Jist a haundful o the ithers that Celtic haes fund friendship wi ower the years is St. Pauli, Liverpool, Villarreal, Sevilla, Real Betis an Dinamo Zagreb. Thanks tae aw the friendships Celtic hiv, monie fowk follae Celtic when they play awa in Europe. Fowk fae countries lik Germany an Croatia are often seen aboot Celtic fans in Europe an are well-kent an respectit.
Celtic Football Club wis foondit at a meetin in St. Mary's Roman Catholic Kirk haw on East Rose Street (nou Forbes Street), Calton, Glesga, bi an Erse Marist monk cried Brother Walfrid on 6 November, 1887.
The chairity establisht bi Brither Walfrid wis cried The Poor Childer's Dinner Table. Walfrid's ettle tae estaiblish the club as a wey fund raisin funds wis, tae the maist pairt, inspired bi the ensaumple o Hibernian F.C. that wis foondit bi immigrant Erse fowk a few year afore in Embra.
On the 28t o Mey 1888, Celtic played thair first offeicial gemme agin the Rangers an wan 5-2 in whit wis describit as a "freendly encoonter". Celtic haed 8 'Guest' players frae Hibernian playin that day.
The Auld Firm an sectarianismEedit
Celtic haes aye haen a historic association wi the fowk o Ireland an the Catholic Kirk. As an ootcome, the club an its supporters haes been embrylt in maiters adae wi sectarianism, alang wi Rangers. At its warst sectarianism haes manifestit itsel in support for paramilitaries in Norlin Airlan (the IRA an UVF) an sectarian veeolence; the reproduction o cultural prejuidices; an a perceived anti-Celtic agenda (see History o Celtic F.C.), that some fans believes tae be a pairt o a mair muckle anti-Catholic bias in Scotland (see Erse-Scots).[citation needit]
In the warld o Scotis fitba, sectarianism is oot the control o ony ae fitba club.[citation needit] It is a mair muckle issue, ruitit in social, cultural, historical an religious circumstances. Ne'ertheless, baith Celtic an the Reengers accepts that thay hae a problem wi sectarianism. Baith sides o the Auld Firm admeets that a pairt o thair supporters haes been, an conteenas tae be, guilty o haudin sectarian beliefs an cultural intolerance gaun.
In recent times baith Celtic an the Rangers haes taen meisurs tae fecht sectarianism. Warkin alangside the Scots Pairlament, kirk groups an communities, the Auld Firm haes clampit doun on sectarian sangs, inflammatory banner-wavin, an fashoius supporters, uisin mair muckle levels o policin an surveillance.[citation needit] In 1996, for instance, Celtic stairtit thair Bhoys Against Bigotry campaign, later follaed b Youth Against Bigotry tae "educate the young on haein ... respect for aw aspects o the community - aw races, aw colours, aw creeds", accordin tae the then chief executive Ian McLeod.
Celtic an the mediaEedit
Celtic hae aye ettelt tae engage direct wi the fans an bypass the tradeitional media ootlats as a wey o gettin mair accurate information tae the ootside warld aboot the inner warkins o the club.
Whan Jock Stein wis Celtic manager, he stairtit a trend in Breitish fitba that becam kent as the "tracksuit manager", whaur he traint in public wi the playin staff an hostit media/press conferences.
In 1965 Celtic publisht the The Celtic View, the Unitit Kinrick's first e'er fitba club newspaper.
In 2004 Celtic lencht its ain deigital TV chainel Celtic TV available in the Unitit Kinrick throu Setanta Sports on satellite an cable. Syne 2002 Celtic's internet TV chainel, Channel67 (kent afore as Celtic Replay), haes braidcast Celtic's ain content oot ower the hale warld, fends live gemme coverage tae subscribers ootwi the Unitit Kinrick, an nou haes 3 online chainels.
Efter a draw in the openin gemme o the saison, Celtic rack up a recort-settin 25-gemme winnin run, nou a Breitish recort in tap-level fitba, giein Celtic a halthy lead in the teetle race. Celtic didna loss a gemme till efter the club's 39t championship wis won.
The 2003-2004 saison saw Celtic rack up fower league wins ower the Reengers an aw, an ane in the Scots Cup - the first time in aither club's history whan a five-match "whitewash" haed been won at.
Club hero Henrik Larsson played his feinal professional gemme for Celtic in the 2004 Scots Cup Final win ower Dunfermline, scorin twa goals, wi Bulgarian Stilian Petrov's goal follaein Larsson's goals tae owerturn an early setback, an haundin Celtic thair seiconi dooble unner Martin O'Neill.
Larsson is nou widely thocht tae be ane o the club's greatest e'er players, an ranks amang the tap three goalscorers in the club's history.
Follaein a close race for the SPL title, wi the Rangers follaewin close, the club raxed thair lead at the tap o the SPL table tae twa pynts as thay lined up for the feinal gemme o the saison, wi a win at Motherwell F.C. needit for tae win the title. Wi twa meenit left on the clock, Celtic wis winnin 1 – 0 — a result wthat wad hae haundit thaim the league.
Houe'er, Motherwell's Scott McDonald nettit twa feenal-meenit goals giein the Fir Pairk side a wanchancy veectory. Rangers defeatit Hibernian F.C. 1 – 0 at Easter Road, winnin the league championship title forby. Earlier in the saison Celtic recordit a recort sievent straucht win ower ceity rivals the Rangers.
On 25 May, 2005, O'Neill annoonced he wad staund doun as manager o Celtic at the end o the 2004/05 saison alang wi first team coach Steve Walford an asseistant manager John Robertson. It wis widely reportit that O'Neill decidit tae tak time oot o fitba for tae tak care o his seek wife Geraldine, wha is ill wi lymphoma.
Martin O'Neill is nou seen as as Celtic's maist successfu manager syne Jock Stein, third greatest efter Stein an Willie Maley an is creditit wi helpin tae restore some pride in Celtic's abeelity tae compete on the European stage.
Umwhile Aberdeen F.C. player an Scotland internaitional Gordon Strachan frae Embra teuk chairge o the club on the 1st o Juin 2005, on an ae year rowin contract, seemilar tae O'Neill's deal wi the club; his contract effectively extendin for ae year frae ony current date. Garry Pendrey wis appyntit as Strachan's asseestant manager.
In his first competitive match, agin Artmedia Bratislava on the 27 Julie 2005, Celtic lost 5-0 in the first leg o an important Champions League 2nt Roond qualifeer, sufferin thair maist muckle European defeat in the club's history an the widest mairgin o defeat syne the 1963-64 saison, whan the club lost 6-0 tae Kilmarnock F.C. at Rugby Pairk.
In Strachan's first domestic match o the 2005-2006 SPL saison, Celtic threw awa a 3-1 hauf-time lead ower Motherwell F.C. at Fir Pairk on 30 July 2005, the gemme endin in a 4-4 draw efter Celtic managed tae equalise throu a goal bi Craig Beattie.
The nine goals agin Celtic in Strachan's first twa competitive gemmes is the maist muckle goal tally scored agin the club in successive gemmes for 14 year.
In the return leg o the Champions League 2nt Roond qualifeer agin Artmedia at Celtic Park, Strachan's vastly improved side won 4-0 but wis knockit oot frae European competeition 5-4 on aggregait.
Houe'er, follaein thir setbacks, an a defeat agin the Rangers in the pair's first gemme o the saison at Ibrox, Celtic recordit a series o wins, includin beatin Rangers twice, an returned tae the tap o the SPL - a vast betterment o thair form at the stairt o the saison.
Celtic beat Rangers again on the 12t o Februar tae mak it 17 wins frae the last 21 Auld Firm gemmes. Celtic won the CIS Cup, wi a 3-0 win ower Dunfermline Athletic F.C. on the 19t o Mairch. Thay hiv awready creatit a new scorin recort for the SPL, an 8 - 1 veectory agin Dunfermline on the 19t o Februar 2006.
On the 5t o Apryl 2006 Celtic won thair 40t teetle thanks tae a goal frae John Hartson in a 1-0 win agin Herts at Celtic Pairk. The title wis Celtic's fowert title in sax year. This feat wis won at wi sax gemmes remainin tae the end o the saison an afore the SPL spleet. The Bhoys liftit the SPL trophy on Easter Sunday 2006 at hame tae Hibernian F.C., efter a 1-1 draw.
In April 2006, Celtic's reser an Unner-19 teams won thair championships an aw, makkin a clean soop o Scotland's league competeetions. It wis the fift consecutive league title for the reser team.
- The Scottish Cup feinal win agin Aiberdeen F.C. in 1938 wis attendit bi a croud o 146,433 at Hampden Park in Glesgae, that's aye a recort for a club match in European fitbaw.
- Celtic nou hauds the Unitit Kinrick recort for an unbeaten rin in professional fitba: 62 gemmes (49 won, 13 drawn), frae the 13t o November, 1915 tae the 21st o Apryle, 1917- a tot o 17 month an fower days in a (thay lost at hame tae Kilmarnock F.C. on the last day o the saison). Awtho this wis durin the 1st Warld War years.
- Celtic hauds the SPL record for an unbeaten rin o hame gemmes an aw (77), gaun frae 2001 tae 2004 (this rin wis feinishit bi a 3-2 loase tae Aiberdeen oan 21 April, 2004), an the record for the maist lang run o consecutive wins in a single saison (25 matches).
- Recort Win: 11-0, agin Dundee in 1895.
- Recort loss: 0-8 agin East Stirlingshire F.C. in 1937.
- Recort Hame loss: 0-5 agin Heart of Midlothian F.C. in 1895.
- Recort post war hame loss 1-5 Aiberdeen 1948.
- The fower Recort European wins 9-0 KPV Kokkola (Finland), 1970. 8-1 Suduva (Lithuanie), 2003. 7-0 Waterford (Rep.Ireland), 1970, 7-0 Valur Rekjavik, 1975.
- Recort European defeat: 0-5 agin FC Artmedia Bratislava on 27 July, 2005.
- Recort win agin the Reengers: 7-1 1957 Scots league cup final.
- Recort pynts earnt in a saison: 72 (Premier Diveision, 1987/88, 2 pynts for a Win); 103 (Scots Premier League, 2001/02, 3 pynts for a win), that's the SPL pynts tally recort an aw.
- Recort hame attendance: 92,000 agin Rangers F.C. in 1938. A 3-0 win for Celtic.
- Maist Caipit Player: 80, Pat Bonner: Republic o Irland
- Maist Scotland Caips: 76, Paul McStay.
- Recort Appearances: Billy McNeill, 790 frae 1957 - 1975.
- Maist goals in a saison: Henrik Larsson, 53.
- Recort scorer: Jimmy McGrory, 468 (plus 13 while on-loan at Clydebank).
- First Breitish club tae win tae the feinal o the European Cup.
- First an ae Scots club tae win tae the feinal o the European Cup.
- First Scots, Breitish an northren European team tae win the European Cup.
- The ae club in history that's won the European Cup wi a team made frae hame-growen talent (a last fower in 1967, the year that Celtic achieved the feat o winnin ilka competeition thay played in).
- Haud the recort for the maist muckle score in a domestic cup feinal: Celtic 7 - 1 Rangers, Scotis League Cup Final 1957.
- Haud the recort for the maist muckle attendance for a club fitba gemme onywhaur in Europe: Celtic v Aiberdeen in the Scots Cup Feinal 1937 at Hampden Park, Glesgae. Offeicial attendance 146,433. Unoffeicial attendance 147,365.
- Haud the recort for the maist muckle attendance for a European club competeition gemme: Celtic v Leeds Utd in the European Cup semi-feinal 1970 at Hampden Park, Glasgae. Offeicial attendance 133,961.
- Fastest hat-trick in European Club Fitba - Mark Burchill v Jeunesse Esch o Luxembourg in 2000.
- Earliest SPL Championsheip wan. Wan wi sax gemmes tae gae again Hearts oan 5 April 2006.
- European Champions Cup (1): 1967. Runner-up 1970.
- UEFA Cup Runner-up 2003.
- Scottish League Champions (40): 1893, 1894, 1896, 1898, 1905, 1906, 1907, 1908, 1909, 1910, 1914, 1915, 1916, 1917, 1919, 1922, 1926, 1936, 1938, 1954, 1966, 1967, 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1973, 1974, 1977, 1979, 1981, 1982, 1986, 1988, 1998, 2001, 2002, 2004, 2006.
- Scottish Cup (33): 1892, 1899, 1900, 1904, 1907, 1908, 1911, 1912, 1914, 1923, 1925, 1927, 1931, 1933, 1937, 1951, 1954, 1965, 1967, 1969, 1971, 1972, 1974, 1975, 1977, 1980, 1985, 1988, 1989, 1995, 2001, 2004, 2005.
- Scottish League Cup (13): 1957, 1958, 1966, 1967, 1968, 1969, 1970, 1975, 1983, 1998, 2000, 2001, 2006.
- Glasgow Cup (29): 1891, 1892, 1895, 1896, 1905, 1906, 1907, 1908, 1910, 1916, 1917, 1920, 1921, 1927, 1928, 1929, 1931, 1939, 1941, 1949, 1956, 1962, 1964, 1965, 1967, 1968, 1970, 1975*, 1982 (* 1975 shared with Rangers after 2-2 draw)
- Glasgow Merchant's Charity Cup (27)
- Glasgow International Exhibition Cup: 1902
- Scottish League Commemorative Shield: 1904/05, 1909/10
- Ferencvaros Vase: 1914
- Empire Exhibition Trophy: 1938
- Victory In Europe Cup: 1945
- Saint Mungo Cup: 1951
- Coronation Cup: 1953.
- Alfredo di Stefano Trophy: 1967
- Statuette of Samothrace: 1970 (L'Equipe European Team o the Year)
- Drybrough Cup: 1974.
- Polar Bear Trophy: 1975 (Presented bi Valur of Iceland)
- Real Madrid Silver Cabin: 1980
- Tennents' Sixes: 1992.
A time scorersEedit
Tap 10 a time goal-scorers (includin, League, Scottish Cup, League Cup an European goals):
- Jimmy McGrory - 468 (McGrory alsae hauds the recort for the maist professional career league goals in Breitish fitba history).
- Bobby Lennox - 273
- Henrik Larsson - 242
- Stevie Chalmers - 231
- Jimmy Quinn - 217
- Patsy Gallacher - 192
- John Hughes - 188
- Sandy McMahon - 177
- Jimmy McMenemy - 168
- Kenny Dalglish - 167
Tap 10 League goal-scorers:
A time AppearancesEedit
- Willie Maley, 1897 - 1940
- Jimmy McStay, 1940 - 1945
- Jimmy McGrory, 1945 - 1965
- Jock Stein, 1965 - 1978
- Billy McNeill, 1978 - 1983
- David Hay, 1983 - 1987
- Billy McNeill, 1987 - 1991
- Liam Brady, 1991 - 1992
- Lou Macari, 1992 - 1994
- Tommy Burns, 1994 - 1997
- Wim Jansen, 1997 - 1998
- Jozef Venglos, 1998 - 1999
- John Barnes, 1999 - 2000
- Martin O'Neill, 2000 - 2005
- Gordon Strachan, 2005 - 2009
- Tony Mowbray, 2009 -
- As o 20 July 2020
Oot oan loanEedit
Greatest ever teamEedit
|Greatest ever Celtic team|
The foallyin team wis votit the greatest eer Celtic team bi supporters in 2002.
- Wilson, Richard (2012). Inside the Divide. Canongate Books. p. 87."What is being asserted is two identities: Rangers and Celtic. There are other boundaries: Protestant and Catholic / Unionist and Republican / Conservative and Socialist...."
- Murray, William J.; Murray, Bill (2000). The Old Firm: Sectarianism, Sport and Society in Scotland (in Inglis). John Donald Publishers. ISBN 978-0-85976-542-8.
- "History of Sectarianism". Nil by Mouth. 2010. Retrieved 27 Januar 2011.
- Wagg, Stephen (2004). British Football & Social Exclusion (in Inglis). Routledge. p. 168. ISBN 978-1-135-76393-0.
- Armstrong, Gary; Giulianotti, Richard (2001). Fear and loathing in world football (in Inglis). Berg Publishers. pp. 25, 26. ISBN 1-85973-463-4. Retrieved 15 August 2012.
- Rumsby, Ben (18 Februar 2009). "SPL Remains tight-lipped over report on Parkhead chanting". The Scotsman (in Inglis). Archived frae the original on 21 October 2012. Retrieved 18 August 2012.
THE Scottish Premier League has confirmed it has received the match delegate's report from the Old Firm derby but refused to divulge if alleged sectarian chanting from Rangers fans was mentioned within it.
- "Bigotry puzzle for Old Firm". BBC News (in Inglis). 11 October 2001. Retrieved 18 September 2020.
- "First team". Celtic FC. Retrieved 20 Julie 2020.
See an aaEedit
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Category:Celtic F.C..|