Michael Joseph Jackson (August 29, 1958 – Juin 25, 2009) wis an American sangster, sangwriter, record producer, dancer, actor, an philanthropist. Cried the "Keeng o Pop", his contreibutions tae muisic, dance, an fashion alang wi his publicised personal life made him a global feegur in popular cultur for ower fower decades.
Michael Joseph Jackson|
29 August 1958
Gary, Indiana, U.S.
25 Juin 2009 (aged 50)|
Los Angeles, Californie, U.S.
Cause o daith
|Cardiac arrest induced bi propofol an benzodiazepine intoxication|
|Glendale, Californie, U.S.|
Lisa Marie Presley|
(m. 1994; div. 1996)
(m. 1996; div. 1999)
|Relatives||See Jackson faimily|
|Associate acts||The Jackson 5|
The aicht bairn o the Jackson faimily, Michael made his professional debut in 1964 wi his elder brithers Jackie, Tito, Jermaine, an Marlon as a member o the Jackson 5. He began his solo career in 1971. In the early 1980s, Jackson acame a dominant feegur in popular muisic. His muisic videos, includin thae o "Beat It", "Billie Jean", an "Thriller" frae his 1982 album Thriller, are creditit wi breakin racial barriers an transformin the medium intae an airt form an promotional tuil. The popularity o thir videos helped bring the televeesion channel MTV tae fame. Jackson's 1987 album Bad spawned the U.S. Billboard Hot 100 nummer-ane singles "I Just Can't Stop Loving You", "Bad", "The Way You Make Me Feel", "Man in the Mirror", an "Dirty Diana", acomin the first album tae hae five nummer-ane singles on the Billboard Hot 100. He continued tae innovate wi videos sic as "Black or White" an "Scream" throuoot the 1990s, an forged a reputation as a tourin solo airtist. Throu stage an video performances, Jackson popularised a nummer o complicatit dance techniques, sic as the robot an the muinwalk, tae which he gae the name. His distinctive soond an style haes influenced numerous airtists o various muisic genres.
Thriller is the best-sellin album o aw time, wi estimatit sales o 65 million copies warldwide. Jackson's ither albums, includin Off the Wall (1979), Bad (1987), Dangerous (1991), an HIStory (1995), an aa rank amang the warld's best-sellin albums. He is recognised as the "Most Successful Entertainer of All Time" bi Guinness World Records. Jackson is ane o the few airtists tae hae been inductit intae the Rock and Roll Hall of Fame twace, an wis an aa inductit intae the Songwriters Hall of Fame an the Dance Hall of Fame as the anerly dancer frae pop an rock muisic. His ither achievements include multiple Guinness World Records, 13 Grammy Awards, the Grammy Leegend Awaird, the Grammy Lifetime Achievement Award, 26 American Music Awards—mair nor ony ither airtist—includin the "Artist of the Century" an "Artist of the 1980s", 13 nummer-ane singles in the Unitit States during his solo career—mair nor ony ither male airtist in the Hot 100 era—an estimatit sales o ower 350 million records warldwide.[Note 1] Jackson wan hunders o awairds, makin him the maist awairdit recordin airtist in the history o popular muisic. He acame the first airtist in history tae hae a tap ten single in the Billboard Hot 100 in five different decades when "Love Never Felt So Good" reached nummer nine on Mey 21, 2014. Jackson traveled the warld attendin events honourin his humanitarianism, an, in 2000, the Guinness World Records recognised him for supportin 39 charities, mair nor ony ither enterteener.
Aspects o Jackson's personal life, includin his chyngin appearance, personal relationships, an behaviour, generatit controversy. In 1993, he wis accused o bairn sexual abuiss, but the ceevil case wis settled oot o coort for an undisclosed amoont an na formal chairges war brocht. In 2005, he wis tried an acquittit o faur bairn sexual abuiss allegations an several ither chairges efter the juiry foond him nae guilty on aw coonts. While preparin for his comeback concert series, This Is It, Jackson dee'd o acute propofol an benzodiazepine intoxication on Juin 25, 2009, efter sufferin frae cardiac reest. The Los Angeles Coonty Coroner ruled his daith a homicide, an his personal pheesician, Conrad Murray, wis convicted o involuntary manslauchter. Jackson's daith triggered a global ootpourin o grief, an a live broadcast o his public memorial service wis viewed aroond the warld. Forbes ranks Jackson as the tap-earnin deid celebrity wi earnins o $825 million in 2016, the heichest yearly amoont ever recordit bi the publication.
- County of Los Angeles Department of Health Services (2009). Michael Jackson death certificate.
- Huey, Steve. "Michael Jackson – Artist Biography". AllMusic. All Media Network. Retrieved May 31, 2015.
- Daunt, Tina (July 8, 2009). "Michael Jackson's generous legacy". Los Angeles Times. Retrieved October 20, 2016.
- "Michael Jackson honoured for humanitarian efforts in Austria". The Economic Times. July 25, 2009. Retrieved October 20, 2016.
- Ice Pick Slim 17 (June 25, 2011). "Remembering Michael Jackson: The Global Humanitarian". Hip-Hop Wired. Retrieved October 20, 2016.
- Lewis Jones, 2005, p. 3 : "He wears the crown as the King Of Pop because no artist has broken his record of selling nearly 60 million copies of a single Album (Thriller)".
- Arar, Yardena (February 29, 1984). "Michael Jackson coronated latest king of rock 'n' roll". Boca Raton News. p. 7A.
- "Is the thrill gone for singer Michael Jackson?". Sacramento Bee. July 27, 1987. p. B3.
- "Michael Jackson: 10 Achievements That Made Him The King Of Pop". Grammy.com. June 24, 2014. Retrieved October 20, 2016.
- Fernandes, Kasmin (June 25, 2014). "Why Michael Jackson was a style icon". The Times of India. Retrieved March 11, 2016.
- Lemon, Don (June 23, 2010). "Michael Jackson's style influence lives on" (Press release). CNN. Retrieved March 11, 2016.
- Vena, Jocelyn (June 26, 2009). "Michael Jackson's Style Legacy, From Military Jackets To One Glove". MTV. Retrieved March 11, 2016.
- "Michael Jackson Named Most Successful Entertainer Of All Time". CityNews. November 15, 2006. Retrieved May 31, 2015.
- Ditzian, Eric (June 26, 2009). "Michael Jackson's Groundbreaking Career, By The Numbers". MTV. Retrieved March 2, 2016.
- Lewis, Monica (June 14, 2007). "20 People Who Changed Black Music: Michael Jackson, the Child Star-Turned-Adult Enigma". The Miami Herald. Retrieved March 16, 2013.
- Trust, Gary (May 21, 2014). "Michael Jackson, Coldplay Hit Hot 100's Top 10; John Legend Still No. 1". Billboard. Retrieved May 23, 2014.
- Orth, Maureen (April 2003). "Losing His Grip". Vanity Fair. Archived frae the oreeginal on March 6, 2008.
- Mankiewicz, Josh (September 3, 2004). "New details about 1993 Jackson case" (Press release). NBC News.
- "Hazarika's funeral creates world record" (Press release). MSN News. November 15, 2011. Retrieved May 31, 2015.
- Greenburg, Zack O'Malley (October 14, 2016). "Michael Jackson's Earnings: $825 Million In 2016". Forbes. Retrieved November 23, 2016.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Michael Jackson.|
|This airticle aboot an American muisician is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|