Margaret o Mar, 31st Coontess o Mar
Margaret o Mar, 31st Coontess o Mar an 24t Lady Garioch, (born 19 September 1940) is a crossbench member o the Hoose o Lords, an electit hereditary peer, the holder o the oreeginal Earldom o Mar, the auldest peerage title in the Unitit Kinrick an a farmer an specialist cheesemaker in Worcestershire. She currently is the ae suo jure Coontess in the Hoose o Lords.
Early life eedit
She wis born Margaret Alison Lane, the eldest dochter o Millicent Mary Salton an James Clifton Lane later James o Mar, 30t Earl o Mar the Heir Presumptive o Lionel Erskine-Young, 29t Earl o Mar, his first cousin ance removed (baith wur descendit frae a sister o John Goodeve-Erskine, 27t Earl o Mar).
Margaret haed twa yunger siblings: David o Mar, Master o Mar, an Lady Janet o Mar. In 1959, her faither wis offeecially recognised in the style o Mar an frae that year his three childer wur an aa styled o Mar, the name Lane bein abandoned.
Mistress o Mar eedit
When Margaret's faither succeedit as 30t Earl o Mar in 1965 she became Lady Margaret o Mar, an her brither became The Master o Mar, Lord Garioch. When Lord Garioch dee'd in 1967, Margaret became The Mistress o Mar as the elder heir-portioner presumptive in general o her faither.
Coontess o Mar eedit
When in 1975 her faither the 30t Earl dee'd, Lady Margaret became the 31st holder o the Mar earldom, the Premier Earldom o Scotland, an entered the Hoose o Lords, makin her maiden speech in Apryle 1976. Efter the passing of House of Lords Act 1999, Lady Mar wis electit tae serve as ane o the ninetie-twa hereditary peers retained in the Hoose, whaur she sits as a cross-bencher, meanin she is no aligned wi ony parteecular poleetical pairty.
As Coontess o Mar she is an aa Titular 11t Duchess o Mar in the Jacobite Peerage (in which Peerage she is numbered as 32nt Coontess o Mar, as the attainder o 1716-1824 is no recognised bi the Jacobites).
Note: Awin tae a nineteent-century dispute an mistake, thare is an aa anither Earl o Mar, James Erskine, 14t Earl o Mar an 16t Earl o Kellie, a kinsman o Margaret's. Margaret, housomeivver, is the undisputit haulder o the auncient earldom. The 1565 earldom, which wis creatit retrospectively in the 1870s, is held bi the Erskine side o this auncient Scots faimily.
Lady Mar haes held a nummer o poseetions athin the Hoose o Lords:
- Deputy Chair o Committees 1997–2007
- Select Committee on European Communities Sub-Committee C (Environment, Public Health an Consumer Protection) 1997–1999
- Deputy Speaker 1999–2007
- Select Committee on European Union Sub-Committee D (Environment, Agriculture, Public Health an Consumer Protection / Environment an Agriculture) 2001–2005
Lady Mar is currently a member o the Joint Committee on Statutory Instruments, a member o the Lords Refreshment Committee, an a member o the panel o Deputy Chairmen o Committees. Lady Mar is an aa secretary o the Aw Pairty Parliamentary Group on Pesticides an Organophoshates.
Lady Mar haes an aa held a variety o non-poleetical offices:
- Member o the Immigration Appeal Tribunal 1985-2006
- Chairman, Honest Food 2000-2005
- Chairman, Environmental Medicine Foundation 1997-2003
- Preses, Guild of Agricultural Journalists 2007-
- Patron, Dispensing Doctors' Association 1985-1986
- Patron, Worcestor Mobile Disabled Group 1991-2003
- Patron, Gulf Veterans' Association
- Preses, Elderly Accommodation Counsel, 1994-
- Honorary Associate o the Ryal College o Veterinary Surgeons 2006- 
- Honorary Associate o the British Veterinary Association 2007- 
Lady Mar haes mairit three times: first tae Edwin Noel Artiss, then tae John Salton, an finally tae John Jenkin. Frae the first marriage she haed a dochhter: Susan Helen o Mar, Mistress o Mar (born 1963), the heiress presumptive tae her mither's peerage.
Titles an styles eedit
- 1940-1959: Margaret Alison Lane
- 1959-1965: Margaret o Mar
- 1965-1967: The Lady Margaret o Mar
- 1967-1975: The Mistress o Mar
- 1975—present: The Coontess of Mar an Lady Garioch
- Parliamentary Debates, House of Lords, 28 October 1975, column 141. Archived 2009-07-15 at the Wayback Machine
- Parliamentary Debates, House of Lords, 7 April 1976, column 1684. Archived 2009-07-17 at the Wayback Machine
- Parliamentary Debates, House of Lords, 29 October 1999, column 510.
- "Joint Committee on Statutory Instruments". UK Parliament website. Archived frae the original on 25 October 2007. Retrieved 7 Julie 2009.
- "House of Lords Refreshment Committee". UK Parliament website. Archived frae the original on 21 November 2006. Retrieved 7 Julie 2009.
- Parliamentary Debates, House of Lords, 6 July 2009, column 450.
- "House of Commons - Register of All-Party Groups". UK Parliament website. Archived frae the original on 19 November 2007. Retrieved 31 August 2009.
- "Archived copy". Archived frae the original on 11 October 2007. Retrieved 27 November 2010.CS1 maint: archived copy as title (link)
- "Archived copy". Archived frae the original on 18 Mey 2010. Retrieved 27 November 2010.CS1 maint: archived copy as title (link)
- Burke's Peerage
- Debrett's Peerage
- Extracts of Matriculations of Arms
- Lundy, Darryl (Juin 19, 2005). ThePeerage.com - Person Page 8460. Retrieved Juin 23, 2005.
- dodonline.co.uk Archived 2007-10-10 at the Wayback Machine
- Lady Mar's record in the Hoose o Lords
- Forward-ME Archived 2010-06-16 at the Wayback Machine o which Lady Mar is chairman
- Parliamentary contributions bi Lady Mar
James o Mar
|Earl o Mar||Succeedit bi|
Heir:Susan o Mar