Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro, OIH, (born 5 Februar 1985), commonly kent as Cristiano Ronaldo, is a Portuguese fitbawer who plays as a forward for Juventus F.C. an who serves as caiptain o the Portuguese naitional team. Ronaldo became the maist expensive fitbawer in history efter muivin frae Manchester United tae Real Madrid in a transfer wirth £80 million). In addeetion, his contract wi Real Madrid, in which he is paid €12 million per year, maks him ane o the heichest-paid fitbawers in the warld, an his buyout clause is valued at €1 billion as per his contract.
Cristiano Ronaldo wi Real Madrid in 2015
|Full name||Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro|
|Date o birth||5 Februar 1985|
|Place o birth||Funchal, Madeira, Portugal|
|Hicht||1.86 m (6 ft 1 in)|
* Senior club appearances an goals coontit for the domestic league anerly an correct as o 19 Mey 2018|
‡ Naitional team caps an goals correct as o 30 Juin 2018
Bi the age o 22, Ronaldo haed received Ballon d'Or an FIFA Warld Player o the Year nominations. The follaein year, in 2008, he won his first Ballon d'Or an FIFA Warld Player o the Year awairds. He follaed this up bi winnin the FIFA Ballon d'Or in 2013 an 2014. He an aa won the 2013–14 UEFA Best Player in Europe Awaird. In Januar 2014, Ronaldo scored his 400t senior career goal for club an kintra aged 28.
Ronaldo is regarded bi some in the sport tae be currently the best player in the warld an the greatest o aw time, alangside rival Lionel Messi. He is the first Portuguese fitbawer tae win three FIFA/Ballons d'Or, an the seicont player tae win three European Gowden Shoe awairds. In Januar 2015, Ronaldo wis named as the best Portuguese player o aw time bi the Portuguese Fitbaa Federation, during its 100t anniversary celebrations. Wi Manchester United an Real Madrid, Ronaldo haes won three Premier Leagues, ane La Liga, ane FA Cup, twa Football League Cups, twa Copas del Rey, ane FA Community Shield, ane Supercopas de España, twa UEFA Champions Leagues, ane UEFA Super Cup an twa FIFA Club World Cups.
Ronaldo began his career as a youth player for Andorinha, whaur he played for twa years, afore movin tae C.D. Nacional. In 1997, he made a muive tae Portuguese giants Sporting CP. In 2003 he caught the attention o Manchester United manager Alex Ferguson, who signed him for £12.2 million (€15 million). In 2004, he won his spencer awaird first trophy, the FA Cup. In 2007, Ronaldo wis the first player in Ingland tae win aw fower main PFA an FWA awairds. In 2008, he won 3 o the 4 main PFA an FWA trophies an wis named the FIFA Warld Player o the Year, FIFPro Player o the Year, World Soccer Player o the Year, an the Onze d'Or. In 2007 an 2008, Ronaldo wis named FWA Fitbawer o the Year. He wis the inaugural winner o the FIFA Puskás Awaird for Goal o the Year in 2009. He acame the warld's maist expensive player whan he moved frae Manchester United tae Real Madrid in 2009 in a transfer worth £80 million (€94 million/$132 million). His buyout clause is valued at €1 billion. Ronaldo haulds the record for maist goals scored in a single UEFA Champions League saison, havin scored 17 goals in the 2013–14 saison. In Mey 2012, he acome the first fitbawer tae score against every team in a single saison in La Liga. In December 2014, Ronaldo acame the fastest player tae score 200 goals in La Liga whan, in his 178t La Liga gemme, he scored a hat-trick against Celta Vigo; his 23rd hat-trick wis an aa a La Liga record.
Ronaldo made his internaitional debut for Portugal in August 2003, at the age o 18. He haes syne been capped ower 100 times an haes pairteecipated in 6 major toornaments: three UEFA European Championships (2004, 2008 an 2012) an three FIFA Warld Cups (2006, 2010 an 2014). Ronaldo is the first Portuguese player tae reach 50 internaitional goals, makin him Portugal's tap goalscorer o aw time as well as the kintra's tap scorer in the European Championship wi 6 goals. He scored his first internaitional goal in the openin gemme o Euro 2004 against Greece, an helped Portugal reach the final. He teuk ower captaincy in Julie 2008, an he led Portugal tae the semi-finals at Euro 2012, finishin the competeetion as jynt-tap scorer in the process. In November 2014, Ronaldo acame the aw-time tap scorer in the UEFA European Championship (includin qualifyin) wi 23 goals.
- "Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro". Realmadrid.com. Real Madrid CF. Retrieved 18 February 2010.
- Portuguese pronunciation: [kɾɨʃtiˈɐnu ʁuˈnaɫdu].
- Lewis, Tim (8 June 2008). "He's got the world at his feet". The Observer. UK. Retrieved 5 November 2008.
- "Ronaldo agrees six-year Real deal". BBC Sport. British Broadcasting Corporation. 26 June 2009. Retrieved 27 June 2009.
- "Real Madrid shield Cristiano Ronaldo with €1,000 million (€1 billion, in English usage)". inside World Soccer. inside World Soccer. 23 June 2009. Retrieved 27 March 2011.
- "Cristiano Ronaldo reaches 400-goal milestone and dedicates achievement to Eusébio after Real Madrid win". The Daily Telegraph. London. 7 January 2014. Retrieved 13 January 2014.
- "Nuno: Ronaldo the best ever". Football Espana. Retrieved 16 January 2015
- "Cristiano Ronaldo could be best player ever, says Raul". BBC. Retrieved 14 January 2015
- "Cristiano Ronaldo overtakes Lionel Messi as the best footballer in the world". The Guardian. Retrieved 24 December 2014
- "Pele: Ronaldo now better than Messi". ESPN. Retrieved 29 May 2014
- "Messi is best on planet, Ronaldo is best in universe – José Mourinho". The Guardian (London). Retrieved 29 May 204
- "First Champions League, now World Cup for Cristiano Ronaldo". New York Daily News. Retrieved 29 May 2014
- "Benzema says Ronaldo is 'best of all time' ". Daily Mail (London). Retrieved 16 March 2014
- "Is Cristiano Ronaldo the greatest footballer of all time? ". Metro. Retrieved 6 May 2014
- "Cristiano Ronaldo" (in French). France Football. 2 December 2008.
- "Cristiano Ronaldo: Now I want a third". FIFA. 13 January 2014.
- "Ronaldo named best Portuguese player ever". ITV News. Retrieved 16 January 2015
- "Ronaldo named FIFPro World Player of the Year". London. Reuters. 27 October 2008. Archived frae the oreeginal on 30 October 2008.
- "Cristiano Ronaldo wins World Soccer award". World Soccer. 11 December 2008. Archived frae the oreeginal on 14 December 2008. Retrieved 12 May 2011.
- ""Onze Mondial" Awards". Rec.Sport.Soccer Statistics Foundation. Retrieved 12 May 2011.
- "Cristiano Ronaldo makes $1billion Real Madrid release clause seem justifiable". The Daily Telegraph (London). Retrieved 26 November 2014
- Cristiano Ronaldo: the record-breaking 17 goals. UEFA (2014). Retrieved on 11 October 2014.
- "Ronaldo makes history scoring against every La Liga team". footballzz.com. Retrieved 14 May 2012.
- "Real Madrid's Cristiano Ronaldo breaks La Liga hat trick record". ESPN FC. 6 December 2014. Retrieved 7 December 2014.