Tupac Amaru Shakur (16 Juin 1971 – 13 September 1996), kent bi his stage names 2Pac an briefly as Makaveli an aw, wis a American rapper an actor. Shakur haes sauld ower 75 million albums warldwide as o 2010, makkin him ane o the best-sellin muisic airtists in the warld. MTV rankit him at nummer twa on thair eet o The Greatest MCs of All Time an Rolling Stone namit him the 86t Greatest Artist of All Time. His dooble disc album All Eyez on Me is ane o the best sellin hip hop albums o aw time.
|Born||16 Juin 1971|
East Harlem, Manhattan
New York Ceety, New York, U.S.
|Dee'd||13 September 1996 (aged 25)|
Las Vegas, Nevada, U.S.
Shakur began his career as a roadie, backup dancer, an MC for the alternative hip hop group Digital Underground, eventually branchin aff as a solo airtist. The themes o maist o Shakur's sangs revolvit aroond the violence an hardship in inner ceeties, racism an ither social problems. Baith o his parents an several ither o his faimily wur members o the Black Panther Pairty, whose ideals wur reflectit in his sangs.
Durin the latter pairt o his career, Shakur wis a vocal participant in the sae-cried East Coast–Wast Coast hip hop rivalry, becomin involvit in conflicts wi ither rappers, producers an record-label staff members, maist notably The Notorious B.I.G. an his label Bad Boy Records.
On 7 September 1996, Shakur wis shot multiple times in a drive-by shuitin at the intersection o Flamingo Road an Koval Lane in Las Vegas, Nevada. He wis taken tae the University Medical Center of Southern Nevada, whaur he dee'd sax days later.
- Levs, Joshua. (September 13, 2006) Growing Tupac's Legacy, 10 Years After His Death. NPR. Retrieved 2011-06-14.
- O'Malley, Zack (1 November 2010). "Tupac Shakur's Ghastly Halloween". Forbes. Retrieved 15 December 2011.
- "100 Greatest Artists of All Time". Rollingstone.com. Archived frae the original on 23 Mey 2012. Retrieved 7 Januar 2012.
- Tupac Shakur – Thug Angel (The Life of an Outlaw). 2002.
- "Tupac Shakur". Hotshotdigital.com. Retrieved 7 Januar 2012.
- Edwards, Paul, 2009, How to Rap: The Art & Science of the Hip-Hop MC, Chicago Review Press, p. 330.
- Jay-Z: Essays on Hip Hop's Philosopher King, p. 55
- Antonio Planas (7 Apryle 2011). "FBI outlines parallels in Notorious B.I.G., Tupac slayings". Las Vegas Review-Journal. Retrieved 19 Februar 2013.
- Tupac Shakur's death certificate details Archived 2012-05-23 at Archive.today reported by Cathy Scott. Retrieved 2007-10-05.