Cox's Bazar Destrict
Cox's Bazar Destrict is the soothmaist destrict in the Bangladesh, locatit in the Chittagong Diveesion. It is namit efter Cox's Bazar, which is ane o the warld's langest natural sea beaches (120 kilometres (75 mi) includin mud flats). It is located 150 kilometres (93 mi) sooth o Chittagong. Cox's Bazar is an aw kent bi the name Panowa ("yellae flower"). Anither auld name was Palongkee. The modren Cox's Bazar derives its name frae Captain Cox (deed 1798), an airmy officer who served in Breetish Indie. It is ane o the fishin ports o Bangladesh.
Aften termed as the warld's langest beach, Cox's Bazar haes yet tae become a major tourist destination in Asie.
Cox's Bazar Destrict haes an aurie o 2491.86 km². It is locatit at Chittagong Destrict on the north, Bay o Bengal in the soothwast, an Bandarban Detrict on the east. Major rivers include Matamuhuri, Bakkhali, Reju Khal, Naf River, Maheshkhali channel an Kutubdia channel. The aurie o the ceety o Cox's Bazar is 6.85 km².an is bundit bi
The history o Cox's Bazar begins in the Mughal period. On his way tae Arakan, when the Mughal Prince Shah Shuja (1616–1660) passed through the hilly terrain o the present day Cox’s Bazar, he wis attractit tae the scenic and captivating beauty o the region. He commandit his forces tae camp there. A place namit Dulahazara, meanin "ane thoosan palanquins", still exists in the aurie.
The name Cox's Bazar/Bazaar derived frae the name o Captain James Cox o the East Indie, who wis in chairge o the naval base. In 1854, Cox's Bazar wis made a subdiveesional heidquarters.
Efter the end o Breetish rule, Cox's Bazar remained pairt o East Pakistan. Captain Advocate Fazlul Karim wis the first chairman efter unthirldom frae the Breetish o Cox's Bazar municipality. He established the Tamarisk Forest alang the beach tae draw tourism tae the toun an tae protect the beach frae the tide. He donatit mony o his faither-in-law's an his awn lands tae establish a public leebrar an toun haw. In 1971, the wharf wis uised as a naval port bi the Pakistan Navy's gunboats. This an the nearbi airstrip o the Pakistan Air Force wur the scene o intense shellin bi the Indie Navy durin the Bangladesh Leeberation War in 1971.
In 1984 Cox's Bazar wis made a Destrict.
There are aicht upazilas unner this destrict, namely:
- Chakaria Upazila
- Cox's Bazar Sadar Upazila
- Kutubdia Upazila
- Maheshkhali Upazila
- Ramu Upazila
- Teknaf Upazila
- Ukhia Upazila
- Pekua Upazila
The annual average temperatur in Cox's Bazar is 34.8 °C an a minimum o 16.1 °C. The climate remains hot an humid wi some saisons o temperate wather. The average amunt o rainfaw is 4285 nm.
Economy an developmentEedit
The major livelihuid o Cox's Bazar destrict is tourism. Millions o foreign an Bangladeshi natives visit this coastal ceety ivery year. A number o hotels, guest hooses, an motels hae been built in the ceety an coastal region an the hospitality industry is a major employer in the aurie.
A number o fowk are involved in the fishin an collection o seafuids an sea products. Oysters, snails, searls an jewelry made frae shells are popular wi the tourists in the seaside an ceety stores. A number o fowk are an aw involved in the transportation business for tourists. Mony fowk o the destrict are fermers.
In 2002, a surfin club wis initiatit at Cox's Bazar bi a local Bangladeshi. It haes nou extendit tae hauldin an annual competition includin locals an foreign tourists. This is the first surfin initiative in Bangladesh's history.
The destrict o Cox's Bazar consists o 2300 mosques, 1200 Buddhist Temples, 700 kirk an 400 temples.
Places o interestEedit
Cox’s Bazar, maistly famous for its bonnie sea beach an the sunset, haes several ither attractions, includin:
- Aggmeda Khyang, a lairge Buddhist monastery, an a place revered bi aroond 400,000 Buddhist fowk o Cox's Bazar Hill Tracts.
- Himchari, locatit aboot 8 km sooth o Cox's Bazar, is a picnic spot famous for its waterfaws. Birds an animals roam near the road.
- Inani Beach haes interestin rocks an coral boulders. It is 32 km frae the main beach. There are nae facilities so a packed lunch is required.
- Coxsbazar Circuit House, locatit 2 km frae Laboni Point, haes a guid viewpoint. The ocean can be seen frae a heicht, an ane can an aw enjoy the view o Cox's Bazar ceety.
- St. Martin's Island, the anerlie coral island in Bangladesh, is situatit at 9 km sooth o Teknaf. It is a popular tourist spot.
- http://www.jollybengali.net/bangladesh/galleryfiles/misc1.htm Archived 2009-04-20 at the Wayback Machine www.jollybengali.net
- Offeecial wabsteid Archived 2011-10-24 at the Wayback Machine
- New York Times Travel Article, December 2006
- Visit tae Cox's Bazar