Fridén at Sonisphere 2011
|Birth name||Pär Anders Fridén|
|Born||25 Mairch 1973|
|Genres||Melodic daith metal, alternative metal|
|Thrift||Muisicker, record producer|
|Associate acts||In Flames|
Early career Eedit
Fridén wis oreeginally the vocalist for Dark Tranquillity. He performit on thair debut album, Skydancer, but left the baund suin efter. Twa years later he jynt In Flames. Coincidentally Mikael Stanne haed left In Flames (bein anerlie a session player) an switched ftae rhythm guitar tae lead vocals in Dark Tranquillity, sae the twa effectively tradit places. Anders wis the lead vocalist for anither baund kent as Ceremonial Oath an aw wi In Flames foonder Jesper Strömblad.
1995-present: In Flames Eedit
Fridén stairtit wi In Flames on the 1995 album The Jester Race. On the album Whoracle, Niklas Sundin (o Dark Tranquillity) wrote the leerics follaein the oreeginal synopsis bi Fridén. On the 1999 album Colony, Fridén componed the leerics hissel, tho Sundin still assistit bi translatin his leerics frae Swadish tae Inglis. His leerics hae evolvit frae abstract themes sic as astrology an fantasy, tae mair personal endeavours sic as depression an inner struggles.
Fridén haes done guest vocals on the album The Phantom Novels an aw, bi the metal baund Grievance. He is the lead vocalist on the tracks Atrocity Upon Deceptions, A Devil's Rhyme an The Mask of Sin.
In 2007 Fridén appeared as a guest vocalist on the Japanese bonus track "See the Falling Sky" on Caliban's 2007 album "The Awakening". As well as providin vocals for the track "Dysfunctional Hours" for the 20t anniversary Nuclear Blast Allstars compilation album, Out of the Dark.
His leuk chyngit dramatically follaein the release o In Flames 2002 release Reroute to Remain. His previously clean-shaven leuk wis replacit wi a beard, an his lang hair wis put intae dreadlocks. His vocal style haes chyngit an aw, especially on the past three records. His law-tone, hairsk daith groul haes evolvit intae a heicher pitched scream (done in the fry scream technique), which is nou supplementit bi clean vocals an layers o backing vocals.
In addition tae bein a vocalist, Fridén is a producer an aw, wi his maist recent efforts bein the albums: The Undying Darkness bi Caliban in 2006 an Absolute Design bi the baund Engel in 2007.
He co-wrote an performit scream vocals on the sang "Self Versus Self" an aw, which appears on the third album o UK/Australie drum an bass baund Pendulum alangside his baundmates Björn Gelotte an Peter Iwers.
Mair recently in the Simmer o 2010, Fridén chyngit his appearance again bi makkin the decision tae cut aff his dreadlocks which he haed grown syne the release o Reroute to Remain.
Personal life Eedit
Family life Eedit
He haes a dochter namit Agnes an a son namit Edwin wi his wife Helena Lindsjö. He haes a younger brither namit Magnus an aw who is seen in "The Quiet Place" studio recordin session.
Hobbies an interests Eedit
Fridén haes an extensively lairge DVD collection. His favorite quote is, "The ane wi the most DVDs when you dee, wins."
Fridén is a fan o alcohol an collects whisky an aw. In an interview wi Metal Hammer, he spoke aboot hou ower the years he haes acquired a taste for fine whiskey, an hou "it's stupid tae get drunk on fine whiskey, there's ither stuff for that."
He is a supporter o the Swadish fitbaa club IFK Göteborg.
Anders Fridén is the vocalist on aw o the albums leetit unless itherwise statit.
- 1990 - Septic Broiler - Enfeebled Earth (Demo)
- 1991 - Dark Tranquillity - Trail of Life Decayed (Demo)
- 1992 - Dark Tranquillity - A Moonclad Reflection (Demo)
- 1993 - Dark Tranquillity - Skydancer
- 1995 - Ceremonial Oath - Carpet
- 1996 - In Flames - The Jester Race
- 1997 - In Flames - Black-Ash Inheritance
- 1997 - In Flames - Whoracle
- 1997 - Dimension Zero - Penetrations from the Lost World (Co-Producer)
- 1997 - Opeth - My Arms, Your Hearse (Co-Producer)
- 1997 - Sacrilege - The Fifth Season (Ingineer)
- 1997 - Dark Tranquillity - The Mind's I (Vocals [Mantra] on "Hedon")
- 1997 - Misanthrope - Visionnaire (Guest backin vocals on "Hands of the Pupetters")
- 1998 - Haddock - Haddock (Recording)
- 1998 - Withering Surface - The Nude Ballet (Mastering)
- 1999 - In Flames - Colony
- 1999 - Grievance - The Phantom Novels (Guest vocals on 3 tracks)
- 2000 - Cemetary 1213 - The Beast Divine (Guest vocals on track "AntiChrist 3000")
- 2000 - In Flames - Clayman
- 2000 - Raise Hell - Not Dead Yet (Co-Producer)
- 2000 - Dark Tranquillity - Haven (Ingineer)
- 2001 - In Flames - The Tokyo Showdown
- 2001 - Madrigal - I Die, You Soar (Producer, Recordin)
- 2002 - In Flames - Reroute To Remain
- 2002 - Dimension Zero - Silent Night Fever (Co-Producer)
- 2003 - In Flames - Trigger
- 2003 - Passenger - Passenger
- 2003 - Dimension Zero - This Is Hell (Co-Producer)
- 2003 - Deathstars - Synthetic Generation (Ingineer, Recordin)
- 2003 - Burst - Prey on Life (Producer [Additional Production])
- 2004 - In Flames - Soundtrack to Your Escape
- 2004 - Caliban - The Opposite from Within (Producer)
- 2005 - In Flames - Used & Abused In Live We Trust
- 2006 - In Flames - Come Clarity
- 2006 - Caliban - The Undying Darkness (Producer)
- 2007 - Caliban - The Awakening (Guest vocals on "I See The Falling Sky")
- 2007 - Engel - Absolute Design (Producer)
- 2007 - Nuclear Blast All-Stars - Nuclear Blast All-Stars: Out of the Dark (Guest Vocals on "Dysfunctional Hours")
- 2007 - The Destiny Program - Subversive Blueprint (Producer)
- 2008 - In Flames - A Sense of Purpose
- 2010 - Pendulum - Immersion - vocals on "Self Versus Self", performin alangside the rest o In Flames.
- 2011 - In Flames - Sounds of a Playground Fading
Freemit airtins Eedit
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Anders Fridén.|