Naitional Caipital Region (Indie)
The Naitional Caipital Region (NCR) in Indie is a name for the conurbation or metropolitan aurie which encompasses the entire Naitional Caipital Territory o Delhi as well as urban auries ringin it in neighbourin states o Haryana, Uttarakhand, Uttar Pradesh an Rajasthan. Wi a tot aurie o aboot 33,578 km2 (12,965 sq mi), it is the warld's seicont lairgest urban agglomeration bi population an the lairgest bi aurie.
The concept o Naitional Caipital Region wis muitit in first maister plan o Delhi, notifeed in 1962. The aim o the concept wis tae develop a metropolitan aurie aroond Delhi, sae as tae divert increasin pressur o population frae the region. The concept wis essential in order tae pertect Delhi's infrastructur frae excessive pressur an a planned development o the region.
NCR is the Indie's lairgest an warld's seicont lairgest agglomeration wi a population o 22,157,000.
The whole o the Naitional Capital Territory, an pairts o three neighbourin states lee athin the Naitional Caipital Region (NCR) o Indie as per the Delhi Master Plan 2021. Thir are: -
|State||Aurie in km2||Aurie in miles2||Population 2011 Census|
The Naitional Caipital Territory o Delhi lees central tae the Naitional Caipital Region. It includes the ceety o Delhi an New Delhi, the seat o Indie's central govrenment. This region haes the lairgest concentration o population in whole o the NCR. The population o Delhi at the 2011 census wis 16,753,265 fowk.
Borderin Delhi on the wast, north an sooth, Haryana contributes the lairgest aurie, 13,413 km2 (5,179 sq mi), tae the Naitional Caipital Region an forms its wastren an northren territory. The destricts o the state includit in NCR (wi thair 2011 Census populations) are :-
- Gurgaon (1,514,085)
- Sonipat (1,480,080)
- Panipat (1,202,811)
- Faridabad (1,798,954)
- Rohtak (1,058,683)
Uttar Pradesh (UP) provides a major portion o the NCR. It borders Delhi on the east an forms the eastren territory o the NCR. Meerut is the seicont lairgest ceety in NCR. The destricts o the state includit in NCR (wi thair 2011 Census populations) are :-
- Bulandshahr (3,498,507)
- Ghaziabad (4,661,452)
- Gautam Buddha Nagar destrict (Noida an Greater Noida) (1,674,714)
Rajasthan borders Delhi tae the wast an forms the wastren territory o the NCR. The destrict o the state that is includit is:
Aims an ObjectivesEedit
The Plan aims tae promote growthe an balancit development o the whole region throu providin economic base in the identifeed major settlements (Metro Centres/Regional Centres) for absorbin economic development impulse o Delhi, efficient transport netwirk, development o pheesical infrastructur, raitional land uise pattern, impruivit environment an quality o life.
Zones o NCREedit
- NCT-Delhi covers an aurie o 1,483 km2
- Central Capital Region (CNCR) is aboot 2000 km2. It includes suburbs lik Faridabad-Ballabhgarh complex, Gurgaon-Manesar complex, Sonipat-Bahadurgarh, Sonipat-Kundli complex, Ghaziabad-Loni Bulandshahar complex an Noida-Greater Noida complex.
- Highway Corridor Zone proposed wi a minimum width o 500 metres on either side o ROW o Naitional Heich-gates. Approximate aurie is 300 km2 (excludin controlled auries).
Coonter-magnet touns are identifeed as those that can be developit as alternative centres o growthe an attract migrants tae them rather than Delhi. Promotin growthe o coonter magnet touns are the principal components o the strategy tae reduce baith migration an population explosion in the Delhi metropolitan aurie.
The criterion for selectin coonter magnet touns are that thay shoud no be athin approximately. 250 km. frae Delhi, shoud hae thair awn established ruits an potential o growthe an shoud no be centres o either releegious, strategic or environmental importance.
- New anes
Real Estate DevelopmentEedit
The development o the region haes gien strang impetus tae the development o real estate in this entire region. Leadin developers lik Tata Housing haes come up luxury properties sic as Raisina Residency an Primanti in Gurgaon. In ither auries as well mony leadin real estate brands hae strang presence an are constructin properties in lairge scale.
See an awEedit
- "ncr>>coverage". Archived frae the original on 21 September 2011. Retrieved 11 Apryle 2012. Cite error: Invalid
<ref>tag; name "ncrup.up.nic.in" defined multiple times wi different content
- "indexprof". Ghaziabad.nic.in. Retrieved 1 September 2010.
- "Welcome to the Gautam Budh Nagar Website". Gbnagar.nic.in. Retrieved 1 September 2010.
- Bhushan, Ranjit. "Counter Magnets of NCR". Mydigitalfc.com. Archived frae the original on 12 Juin 2018. Retrieved 1 September 2010.
- Further detail on NCR-India Archived 2011-09-21 at the Wayback Machine
- NCR map Archived 2011-07-21 at the Wayback Machine