Lucknow (/[unsupported input]/; Hindi: लखनऊ, Urdu: لکھنؤ, Lakhnaū, IPA: [ˈləkʰnəu] ( listen)) is the caipital ceety o Uttar Pradesh in Indie. Lucknow is the admeenistrative heidquarters o Lucknow destrict an Lucknow diveesion. Straddlin the river Gomti, modren Lucknow is a bustlin an fast growin metropolis wi a population o amaist 3 million (2011), rapidly emergin as a manufacturin, commercial an retailin hub.
The Ceety o Devesh, Gowden Ceety o East, Constantinople o Indie
|• Mayor||Dinesh Sharma (BJP)|
|• Metro ceety||310.1 km2 (119.7 sq mi)|
|Elevation||128 m (420 ft)|
|• Metro ceety||2,815,601|
|• Density||2,011/km2 (5,210/sq mi)|
|• Offeecial||Hindi, Urdu|
|Time zone||UTC+5:30 (IST)|
|Sex ratio||871 ♂/♀|
Located in what was oreeginally kent as the Awadh (Oudh) region, Lucknow haes aaways been kent as a multicultural ceety, an flourished as a cultural an airtistic caipital o North Indie in the 18t an 19t centuries. Courtly manners, bonnie gardens, poetry, muisic, an fine cuisine patronised bi the Shia Nawabs o Iranian oreegin, are well kent amangst Indies an students o Sooth Asie cultur an history. Lucknow is popularly kent as The Ceety o Nawabs. It is an aw kent as the Gowden Ceety o the East, Shiraz-i-Hind an The Constantinople o Indie.
- "Cities having population 1 lakh and above" (PDF). Census of India. The Registrar General & Census Commissioner, India. Retrieved 1 December 2011.
- "INDIA STATS: Million plus cities in India as per Census 2011". Press Information Bureau, Government of India. 31 October 2011. Retrieved 1 December 2011.
- "Assessment Of Environmental Status Of Lucknow City" (PDF). Retrieved 26 March 2010.
- Lakhnau. "unlocode.hmap.info". unlocode.hmap.info. Retrieved 26 March 2010.
- "RANKING OF DISTRICTS BY POPULATION SIZE IN 1991 AND 2001". Upgov.nic.in. Retrieved 26 March 2010.
- "Lucknow City Profile" (PDF). Retrieved 26 March 2010.
- "Welcome to Lucknow District Official Website". Lucknow.nic.in. Retrieved 26 March 2010.
- Sacred space and holy war: the politics, culture and history of Shi'ite Islam By Juan Ricardo Cole
- Encyclopædia Iranica,, "Avadh", E. Yarshater
- "History". Lucknow. Retrieved 26 March 2010.
- "Lucknow Tour". Lucknow.nic.in. 11 April 1936. Retrieved 26 March 2010.[deid airtin]