The Gaza Strip (Arabic: قطاع غزة Qiṭāʿ Ġazzah, IPA: [qɪˈtˤɑːʕ ˈɣazza]) is a territory on the eastren coast o the Mediterranean Sea that borders Egyp on the soothwast (11 km) an Israel on the east an north (51 km (32 mi)). It is 41 kilometre (25 mi) lang, an frae 6 tae 12 kilometre (3.7 tae 7.5 mi) wide, wi a tot aurie o 365 square kilometre (141 sq mi). The population o Gaza Strip is aboot 1.7 million fowk. The population is predominantly Sunni Muslim. Wi a yearly growth rate o aboot 3.2%, the Gaza Strip haes the 7t heichest population growth rate in the warld.
|Status|| • Unner the Palestinian Authority accordin tae the Oslo Accords|
State o Palestinea
and largest city
|365 km2 (141 sq mi)|
• End 2015 estimate
|5,046/km2 (13,069.1/sq mi)|
|Time zone||UTC+2 (Palestine Staundart Time)|
• Summer (DST)
|UTC+3 (Palestine Simmer Time)|
The Gaza Strip acquired its current northren an eastren boundaries at the cessation o fichtin in the 1948 war, confirmed bi the Israel-Egypt Armistice Agreement on 24 Februar 1949. Airticle V o the Agreement declared that the demarcation line wis nae tae be an internaitional border. The Gaza Strip continued tae be occupied bi Egyp. At first Gaza Strip wis offeecially admeenistered bi the Aw-Palestine Govrenment, established bi the Arab League in September 1948. Frae the dissolution o the Aw-Palestine Govrenment in 1959 til 1967, the Gaza Strip wis directly admeenistered bi an Egyptian militar govrenor. Israel captured the Gaza Strip frae Egyp in the Sax-Day War in 1967. Pursuant tae the Oslo Accords signed in 1993, the Palestinian Authority acame the admeenistrative body that govrened Palestinian population centers. Israel maintained control o the airspace, territorial watters an border crossins apairt frae the laund border wi Egyp. Israel widrew frae Gaza in 2005. Syne Julie 2007, followin the 2006 Palestinian legislative election an followin the Hamas takeover in 2007, Hamas haes functioned as the de facto ruler in the Gaza Strip, fairmin an alternative Hamas Govrenment in Gaza.
- "Mideast accord: the overview; Rabin and Arafat sign accord ending Israel's 27-year hold on Jericho and the Gaza Strip". Chris Hedges, New York Times, 5 Mey 1994.
- The Gaza Strip: The Humanitarian Impact of the Blockade Archived 17 Julie 2015 at the Wayback Machine. UN OCHA, July 2015. "1.8 million Palestinians in Gaza are ‘locked in’, denied free access to the remainder of the occupied Palestinian territory and the outside world." Available at Fact Sheets Archived 2016-03-29 at the Wayback Machine.
- Table 3: Projected Population in the State of Palestine by Governorate, End Year 2015. PCBS, Palestinians at the End of 2015, p. 36. Source:
- Arie Arnon, Israeli Policy towards the Occupied Palestinian Territories: The Economic Dimension, 1967-2007. MIDDLE EAST JOURNAL, Volume 61, No. 4, AUTUMN 2007 (p. 575)
- Gaza Strip Archived 2019-09-16 at the Wayback Machine Entry at the CIA World Factbook
- Egypt Israel Armistice Agreement Archived 2014-05-25 at the Wayback Machine UN Doc S/1264/Corr.1 23 February 1949
- "Palestinian Territories". U.S. Department of State. Retrieved 6 Apryle 2009.
- "Occupied Palestinian Territory". European Commission. Archived frae the original on 28 Februar 2009. Retrieved 6 Apryle 2009.
- "Israel, the occupied territories and the autonomous territories — ICRC maps". ICRC. Retrieved 6 Apryle 2009.
- "Country profile: Israel and Palestinian territories". London: BBC. 15 December 2009. Retrieved 6 Apryle 2009.
- Statistical Atlas of Palestine Archived 2010-05-14 at the Wayback Machine at the Palestinian Central Bureau of Statistics.
- Palestinian Territories at the United States Department of State.
- Gaza Strip Archived 2008-06-07 at the Wayback Machine at UCB Libraries GovPubs.
- Gaza Strip at Curlie
- Gaza.net, a directory of Palestinian-related websites.
- Map of Palestinian Refugee Camps 1993 (UNRWA / CIA / University of Texas, Austin).
- Ramattan Live Stream of Gaza City Archived 2013-04-03 at the Wayback Machine via UStream.
- GazaSiege.org - Background, News and Analysis on the siege of Gaza
- Hamas In Control of Gaza Strip
- New Palestinian Cabinet Sworn In
- PDF (72.0 bytes)
- Special: Gaza kidnapping Israeli News – Ynetnews English version of Yedioth Ahronoth
- War Enters the Classrooms: the consequences of the Mideast conflict for children of the Gaza Strip Archived 2012-02-12 at the Wayback Machine, by Inter Press Service (February 2007).
- Gaza Strip at Google Maps
- 1991 Map of the Gaza Strip, shawin roads an Israeli touns.
- 1999 Map of the Gaza Strip (annotated photo).
- 2005 Map of the Gaza Strip (CIA / University of Texas, Austin).
- Life in the Gaza Strip at BBC News.