Christiaan Huygens (pronoonced in Scots (IPA): [ˈhaɪg ənz]; in Dutch: [ˈhœy γəns]) (14 April 1629 – 8 Julie 1695), wis a Dutch mathematician an pheesicist; born in The Hague as the son o Constantijn Huygens. He studied law at the Varsity o Leiden an the College o Orange in Breda afore turnin ti science. It is a guid thing he did, as historians associate Huygens wi the scientific revolution.
Christiaan gets a bit credit for his role in the development o modren calculus. He got note forbye for his arguments that light conseisted o waves; see: wave-particle duality. In 1655, he discovert Saturn's muin Titan. He examined Saturn's planetary rings an aa, an in 1656 he discovert that thae rings conseisted o stanes. In that verra year he observit the Orion Nebula. Uisin his modren telescope he succeeded in resolvin the nebula intil different starns. (The brichter insides o the Orion Nebula bears the name o the Huygens Region in his honour.) He discovert several interstellar nebulae an some double stars an aa.
He worked on the makkin o accurate clocks, suitable for naval navigation, forbye. In 1658 he furthset a beuk on this topic cried Horologium. Atweill his invention, the Pendulum clock (patented 1656), wis a brakthrou in timekeepin.
The Royal Society made Huygens a member in 1663. In the year 1666 Huygens flitted ti Paris whaur he held a chair at the French Ryal Society. Uisin the Paris Observatory (completit in 1672) he mad further astronomical observations.
- The 25t o Mairch 1655 he discoverit Titan, the biggest muin o Saturn. Efter a little tide, he made this diskiver: wi the material o stars observaition: "Om Saturnus loopt zijn maan in zestien dagen en vier uur", owerset in Scots: "Saturn's muin turns aroond it in saxteen days an four oors".
- Huygens spak aboot "de maan van Saturnus" (the Muin o Saturn) or wis sayin "mine muin". (The name "Titan" wis chosen in 1847 bi John Herschel).
Named efter HuygensEedit
- MacTutor: Christiaan Huygens
- Treatise on Light owerset intil Inglis bi Silvanus P. Thompson, Project Gutenberg etext.
- Huygens Clocks exhibition frae the Science Museum, Lunnon
- Huygens–Fokker Foundation—on Huygens' 31-tae-the-octave musical scale an whit wey it haes been uised
- Whit wey ti pronounce "Huygens" (wi soond file o pronunciations bi Dutch fowk)
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Christiaan Huygens.|
|This Europe-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|
|This science-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|