Borgue (pronoonce't /ˈbɔrɡ/) is a veelage an pairish in the Stewartrie o Kirkcoubrie in Dumfries an Gallowa, Scotland. It is 5 mile soothwast o Kirkcoubrie an 6 mile sooth o Gatehoose o Fleet. The name Borgue (recordit as Borg in 1469) is fae the Auld Norse borg meanin 'stronghold'.
Borgue Pairish Kirk wis biggit in 1814 an designt bi airchitecht Walter Newall wi alterations datin fae 1897-8. Acause o a dwinnlin congregation it closed in August 2018. The kirkyaird conteens the late 19t century Gothic mausoleum o the Gordons o Earlstoun.
Accordin tae fowk tradeetion, Borgue wis ance the hame o a boy that coud converse wi the fairies.
Castle Haven dunEedit
Within the the pairish, near Kirkandrews, an directly wast o the veelage o Borgue, is Castle Haven, an Airn Age hill-fort o a no certaint date that is designatit a schedule't national moniment.
Anely aboot 34.5 fit x 59 fit in size, Castle Haven is o an unuisual D-shape wi an awmaist straucht wast waw rinnin alang the edge o a clift. The fort is noo owergrowen an difficult tae see in the laundskip, bit a near concentric ooter waw remeens; the main entry is in the airch segment til the north, while a smawer entry at the sooth end leads doun til the strand. Anither antrin featur o this fort is the awmaist quite howe construction o the waw, that conteens three gaileries o different lenths within its thickness; sax adits leads til the gaileries. Stairs leads til the tap o the waw.
Artefacts fund durin restoration - twa spiral bronze finger rings, an a blue an white gless bead - pynts that its uisers wis relative sonsie. Thare wis shaups o an enamelt Middle Age brooch an aw.
- William Nicholson (1782-1849) - poet (the Bard o Galloway)
- Hugh Blair o Borgue (1708-1860s) - jeeger-lik laird in the 18t century
- George Cook, Moderator o the General Assemmly o the Kirk o Scotland (in 1876) - meenister o Borgue
- Samuel Smith (1836-1906) - Leeberal Pairty (UK) politeecian
- John James Pringle (1855-1922) - dermatologist
- Henry Dalziel, 1st Baron Dalziel o Kirkcaldy (1868-1935) - newspaper proprietor an member o pairlament
- Sir Robin Gray (born 1931) - Speaker o the New Zealand Hoose o Representatives fae 1990 tae 1993, that wis born in Borgue
- Adam Gray, local historian an scriever
- Randolph Stewart, 13t Yerl o Gallowa (born 1928) - Scots noble an the praisent Yerl o Gallowa
Leetit biggins in BorgueEedit
- Knockbrex House, Haha and Garden Walls, Sundials, Gates, Gatepiers, an Boundary Walls
- Knockbrex Stables
- Kirkandrews Chapel, Burial Grund, an Boundary Walls
- Kirkandrews Cottages
- Knockbrex Bathing House, includin Castellated Former Store
- Knockbrex "Toy Fort", Gatepiers, Gates, an Boundary Walls
- Borgue Hotel
- Chapelton Row
- Borgue Old House
- Little Ross, Ross Lighthouse
- Law Carleton Farmhouse and Old Mill Building
- Rockvale Quay, Brighouse Bay
- Cairniehill, Farm hoose, Horsemill, an Former Threshing Barn
- Balmangan Touer, at Balmangan Farm
- Borgue Village - Memorial tae William Nicholson
- Senwick House and Gatepiers
- Earlston Stables
- Kirkandrews Old Kirk and Churchyard
- Borgue Parish Kirk and Churchyard
- Chapelton Row - 2-storey hoose
- Corseyard Farm and Boundary Walls
- Little Ross Cottages
- Plunton Castle
- ↑ Nicolaisen, W. F. H. (2001). Scottish Place Names. Edinburgh: John Donald. pp. 144.
- ↑ Grant, Alison Elizabeth (2003). Scandinavian Place-Names in Northern Britain as Evidence for Language Contact and Interaction (PDF). University of Glasgow (Unpublished PhD Thesis). p. 260. Archived frae the original (PDF) on 2 Apryle 2015.
- ↑ Gifford, John. (2002). Dumfries and Galloway. Yale University Press. ISBN 0300096712. OCLC 49297770.
- ↑ Norris, Stephen (29 August 2018). "Final service at Borgue Church". dailyrecord. Retrieved 28 Julie 2019.
- ↑ "Fairy Boy of Borgue - Mysterious Britain & Ireland". Mysterious Britain & Ireland. Archived frae the original on 19 August 2014. Retrieved 17 August 2014.
- ↑ Historic Environment Scotland. "Castle Haven,dun,Castle Haven Bay (SM1116)". Retrieved 16 Apryle 2019.
- ↑ "Archived copy". Archived frae the original on 21 November 2018. Retrieved 3 Mairch 2020.CS1 maint: archived copy as title (link)
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Borgue, Dumfries and Galloway.|
- Photos o Borgue veelage
- Borgue Primary Schuil wabsteid[deid airtin]
- Borgue Pairish hame wabsteid
- Transcriptions an photographs o heid-stanes in Borgue Pairish
|This Places o Scotland airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|