Wayne Douglas Gretzky, CC (//; born Januar 26, 1961) is a Canadian-American umwhile professional ice hockey player an umwhile heid coach. He played 20 saisons in the National Hockey League (NHL) for fower teams frae 1979 tae 1999. Nicknamed "The Great Ane", he haes been cried the greatest hockey player ever" bi mony sportswriters, players, an the NHL itself. He is the leadin pynt-scorer in NHL history, wi mair assists nor ony ither player haes pynts, an is the anly NHL player tae tot ower 200 points in ane season – a feat he accomplished fower times. In addeetion, he tallied ower 100 pynts in 16 professional saisons, 14 o them consecutive. At the time o his retirement in 1999, he held 40 regular-saison records, 15 playoff records, an sax Aw-Starn records.
|Hockey Hall of Fame, 1999|
Wayne Gretzky, 2001
26 Januar 1961|
Brantford, ON, CAN
|Hicht||6 ft 0 in (183 cm)|
|Wecht||185 lb (84 kg; 13 st 3 lb)|
Los Angeles Kings
St. Louis Blues
New York Rangers
- For his titles, see "University of Alberta: Honorary Degree Recipients (2000–2007)". Ualbertacentennial.ca. 2000. Retrieved July 1, 2010.
- That he's regarded as the best player in the history of the NHL, see "Wayne Gretzky". Encyclopædia Britannica. Retrieved June 10, 2008.
- That he's regarded as the greatest by many sportswriters, see Falla, Jack, "The Greatest One Bar None", in Steve Dryden (ed.), The Top 100 NHL Players of All Time, p. 16.
- That many players share the view, see Maloney, Tom (February 15, 2006). "Gretzky's Awkward Arrival". Time. Retrieved March 7, 2008.
- That the NHL shares the view, see Falla, Jack (2000). "Wayne Gretzky: Greatness Ascendant". In Dan Diamond (ed.). Total Hockey: The Official Encyclopedia of the National Hockey League. Total Sports. ISBN 978-1-892129-85-7. Retrieved September 9, 2010.
- For the records he held at retirement, see "NHL Records Held or Shared by Wayne Gretzky". National Hockey League. Retrieved September 9, 2010.
- For his selection to IIHF Centennial All-Star Team, see "IIHF Centennial All-Star Team". Iihf.com. Retrieved February 21, 2011.