The Neolithic Age, Era, or Period, or New Stane Age, wis a period in the development o human technology, beginnin aboot 15,200 BC, accordin tae the ASPRO chronology, in some pairts o the Middle East, an efter in ither pairts o the warld an endin atween 4500 an 2000 BC. The period is definit by the uptake o agricultur.
The European NeolithicEedit
Syne the idea o an independent invention ae fermin in Europe wis scientifically rejectit in the 1960s , ane ae the maist muckle airchaeological flytes haes been oer hou fermin reakit Europe. The twa ideas is the spreid o fermers themsels, or merely the spread o the idea ae fermin. Evidence fae Autosomal DNA analysis has proven that fermers themsels certainly spread .
In Scotland, the Neolithic began roon aboot 4300/3800 BC . Whit happened tae the pre-existin Mesolithic hunter-getherer fowks remeens a mystery. Wi Britain bein an island, the first fermers will hae crossid the watters in wee coracle boats, cerryin their nowt an ither beas wi them.
- Figure 3.3 frae First Farmers: The Origins of Agricultural Societies bi Peter Bellwood, 2004
- fur daein
- Sheridan & Brophy 2012 https://www.scottishheritagehub.com/content/scarf-neolithic-panel-report Archived 2019-12-29 at the Wayback Machine
- Haak et al 2010 https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.1000536
- "The Mesolithic-Neolithic transition in Scotland: ways forward". Scottish Heritage Hub. Archived frae the original on 29 December 2019. Retrieved 29 December 2019.
- Olalde et al 2018 https://www.nature.com/articles/nature25738