This airticle is aboot the year 1939. For the film, see 1939 (film).
Year 1939 (MCMXXXIX) wis a common year stairtin on Sunday (airtin will display the full calendar) o the Gregorian calendar. This year an aa marks the stairt o the Seicont Warld War, the deadliest human conflict in history.
|Centuries:||19t century – 20t century – 21st century|
|Decades:||1900s 1910s 1920s – 1930s – 1940s 1950s 1960s|
|Years:||1936 1937 1938 – 1939 – 1940 1941 1942|
- September 1 – Beginnin o WWII:
- Openin shots o Warld War II an Invasion o Poland: At 4:45am Central European Time, unner kiver o darkness, the German WW1-era battleship Schleswig-Holstein quietly slips her moorins at her wharf in Danzig harbor, drifts intae the centre o the channel, an commences firin on the fortress Westerplatte, a Pols airmy installation at the mooth o the port o Danzig, Poland. Five minutes previously the bombing o Wieluń in Poland haed begun. Shock-troops o the German Wehrmacht begin crossin the mairch intae Poland.
- The Reichstag passes a statement statin that Adolf Hitler's seicont-in-command Reichsmarschall Hermann Göring should be appyntit as Hitler's successor as Führer should Hitler die during the War. Rudolf Hess is tae be appyntit in Göring's place should onything befaw Göring.
- Norawa, Finland, Swaden an Swisserland declare thair neutrality.
- September 3 – WWII:
- The Unitit Kinrick, Fraunce, New Zealand, Australie an Indie (bi its Viceroy) declare war on Nazi Germany. Prime Meenister o Canada Mackenzie King, in Inglis, an Juistice Meenister Ernest Lapointe, in French, gie an internaitional radio address statin the Dominion's intention tae declare war an aa.
- United States Preses Franklin D. Roosevelt advocates neutrality in a nationwide radio address.
- September 4 – WWII: Nepal declares war on Germany.
- September 5 – WWII: The Unitit States declares its neutrality in the war.
- September 6 – WWII: Sooth Africae declares war on Germany.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae 1939.|