The "Scots" that wis uised in this airticle wis written bi a body that haesna a guid grip on the leid.
Please mak this airticle mair better gin ye can. (Julie 2021)
The Star Wars logo as seen in aw films.
|Oreeginal wirk||Star Wars (1977)|
|Novels||Leet o novels|
|Comics||Leet o comics|
|Films an televeesion|
|Video gemmes||Leet o video gemmes|
|Radio programs||Star Wars|
|Oreeginal muisic||Muisic o Star Wars|
The franchise begoud in 1977 wi the release o the film Star Wars (later subtitled Episode IV: A New Hope in 1981), whilk became a warldwide pop culture phenomenon. It wis follaed bi the successfu sequels The Empire Strikes Back (1980) and Return of the Jedi (1983); thir three films constitute the oreeginal Star Wars trilogy. A prequel trilogy wis released atween 1999 and 2005, whilk received mixed reactions frae baith critics and fans. A sequel trilogy begoud in 2015 wi the release o Star Wars: The Force Awakens. Aw seiven films war nominatit for Academy Awards (wi wins gaun tae the first twa films) and hae been commercial successes, wi a combined box office revenue o ower $7.5 billion, makin Star Wars the third heichest-grossin film series. Spin-off films include the animatit Star Wars: The Clone Wars (2008) an Rogue One (2016), the latter o whilk is the first in an upcomin series o anthology films.
The series haes spawned an extensive media franchise includin beuks, televeesion series, computer an video gemmes, an comic beuks, aw o whilk tak place within the same continuity as the films, resultin in signeeficant development o the series's feectional universe, wi the non-canonical wirks fawin unner the defunct Star Wars Legends label. Star Wars an aa houds a Guinness World Records title for the "Most successfu film merchandising franchise. In 2015, the tot vailyie o the Star Wars franchise wis estimatit at USD $42 billion, makin Star Wars the seicont heichest-grossin media franchise o aw time.
In 2012, The Walt Disney Company bocht Lucasfilm for $4.06 billion and earnt the distribution richts tae aw subsequent Star Wars films, beginnin wi the release o The Force Awakens in 2015. The umwhile distributor, 20th Century Fox, retains the physical distribution rights for the first twa Star Wars trilogies, ains permanent rights for the oreeginal 1977 film and continues tae haud the rights for the prequel trilogy an the first twa sequels tae A New Hope until Mey 2020. Walt Disney Studios ains deegital distribution richts tae aw the Star Wars films, excludin A New Hope.
- James Ryan. "When did Star Wars become known as A New Hope? - In A Far Away Galaxy".
- ScreenPrism. "Why was "Star Wars Episode IV: A New Hope" originally released under another title - ScreenPrism". Archived frae the original on 18 November 2018. Retrieved 25 Mey 2017.
- "Star Wars – Box Office History". The Numbers. Retrieved 17 Juin 2010.
- "Movie Franchises". The Numbers. Nash Information Services. Retrieved 3 Januar 2013.
- Chew, Jonathan (24 December 2015). "Star Wars Franchise Worth More Than Harry Potter and James Bond, Combined". Fortune. Retrieved 29 November 2016.
- Detrick, Paul (20 November 2015). "The Star Wars Economy is Bigger Than You Think". Reason. Retrieved 5 Apryle 2017.
- Schou, Solvej (21 December 2012). "Mickey meets 'Star Wars': Walt Disney Co. completes acquisition of Lucasfilm". Entertainment Weekly. Retrieved 22 December 2012.
- Masters, Kim (30 October 2012). "Tangled Rights Could Tie Up Ultimate 'Star Wars' Box Set (Analysis)". The Hollywood Reporter. Retrieved 12 November 2012.
- "The Walt Disney Company FY 2013 SEC Form 10-K Filing" (PDF). The Walt Disney Company. 20 November 2013. p. 13. Archived frae the original (PDF) on 11 Mairch 2015. Retrieved 17 Apryle 2015.
Prior to the Company's acquisition, Lucasfilm produced six Star Wars films (Episodes 1 through 6). Lucasfilm retained the rights to consumer products related to all of the films and the rights related to television and electronic distribution formats for all of the films, with the exception of the rights for Episode IV, which are owned by a third-party studio. All of the films are distributed by a third-party studio in the theatrical and home video markets. The theatrical and home video distribution rights for these films revert to Lucasfilm in May 2020 with the exception of Episode IV, for which these distribution rights are retained in perpetuity by the third-party studio.Unknown parameter
|deadurl=ignored (help) Archived 2015-03-11 at the Wayback Machine
- Vlessing, Etan (6 Apryle 2015). "'Star Wars' Movie Franchise Headed to Digital HD". The Hollywood Reporter. Retrieved 7 Apryle 2015.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Star Wars.|