Masturbation is the sex ack o deirin upan ane's ain genitals for sexual pleasance or ither siclyke sexual pleisur, for ordinar til orgasm is raxed. The deirin micht note liths, objecks, sex toys, or whyles aa o thir. Mutual masturbation (masturbation atween marrows) is whyles duin astid o fu mow. Masturbation is duin maistlins evenlike amang baith sexes an athort aw ages frae youdith oan, abiet wi distans amang thaim. An inlaik o odias shaim for sex an masturbation is thocht tae bring sindry guid affcomes, an nae causal lynk is kent atween masturbation an ony ill affcome o bouk or harn.
Masturbation haes kythed in airt syne faur in the bygane an haes been communed an derned in gye auncient scrievins. In the 18t an 19t centuries, monie European mediciners an doctors o the kirk descrieved it "heronious", "unrude", an "bysenfu", but in the 20t century siclyke laits were maistlins sit. Thare haes neulins been an accressin in communin an kythin o masturbation in airt, popular muisic, televeision, films, an leeteratur. The day, religions are sindry in thair juidgements oan masturbation; some judicate it a mislaired prattick nor skaiths ane's verra saul, ithers behaud it gyely sakeless, an ithers are atween thir twa reckins. The legal lowance o masturbation haes been sindry ootthro history, an masturbation in public haes nae toleration in maist kintras. In the Wastren warld, masturbation duin quait or wi ane's marrow is nae langer thocht o as wrangous or shaimfu, as it wis in the bygane. Masturbation haes been tent in ainimals forby, baith wile an stentit.
- "Masturbation – Is Masturbation Normal or Harmful? Who Masturbates? Why Do People Masturbate?". WebMD. 4 Mairch 2010. Retrieved 17 August 2011.
- Coleman, Eli (2012) . "Masturbation as a Means of Achieving Sexual Health" (PDF). In Bockting, Walter O.; Coleman, Eli (eds.). Masturbation as a Means of Achieving Sexual Health. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. p. 7. ISBN 0-7890-2047-5. OCLC 50913590. Archived frae the original (PDF) on 6 September 2015.
Despite the scientific evidence indicating that masturbation is generally a normal variant of sexual expression and that it does not seem to have a causal relationship with sexual pathology, negative attitudes about masturbation persist and it remains stigmatized.
- Hallikeri, Vinay R.; Gouda, Hareesh S.; Aramani, Sunil C.; Vijaykumar, A.G.; Ajaykumar, T.S. (Julie–December 2010). "MASTURBATION—AN OVERVIEW". Journal of Forensic Medicine and Toxicology. New Delhi: Medicolegal Society. 27 (2): 46–49. ISSN 0971-1929. Archived frae the original on 21 August 2016.
Today, masturbatory act is considered as a healthy practice when done in private and an offence if done in the public in most of the countries.Unknown parameter
- Aldo Poiani (19 August 2010). Animal Homosexuality: A Biosocial Perspective. Cambridge University Press. ISBN 978-1-139-49038-2.
- "Breeding Soundness Examination of the Stallion". Petplace.com. Archived frae the original on 5 September 2011. Retrieved 29 Mey 2011. Unknown parameter
- Bagemihl, Bruce (1999). Biological Exuberance: Animal Homosexuality and Natural Diversity. St. Martin's Press. ISBN 0-312-19239-8. Retrieved 21 October 2015.
- "Onanism". www.jewishvirtuallibrary.org. Retrieved 17 Februar 2021.