Josep Llorens i Artigas
Josep Llorens i Artigas (16 Juin 1892 – 11 December 1980) wis a Spaingie ceramic airtist kent for his collaboration wi Joan Miró. He is creditit wi relaunchin ceramics as a European airt shape.
Josep Llorens i Artigas
|Born||16 Juin 1892|
|Died||11 December 1980 (aged 88)|
Artigas wis born in Barcelona on 16 Juin 1892. He went tae Escola superior d'arts i indústries i belles airts. He wirkit as a airt creetic on the Barcelona-based newspaper La Veu. Artigas went tae Fraunce an he wrote a thesis on Egyptian pottery an their blue glazes at the Sorbonne. In 1924 he haed a studio on the rue Blomet in Paris. Thare he jyned the avant-garde jynin a group oreeginally stairtit bi Gustave Courbet. He met Albert Marquet, Raoul Dufy, Pablo Picasso, Luis Buñuel an Georges Braque.
In 1936 he returned tae Barcelona durin the Spainyie Ceevil War. He earned his livin bi teachin ceramics. In 1941 he began tae extend his influence ower ceramics when he became a teacher at the Escuela Massana in Barcelona. In 1944 he stairtit his, an his faimilies, lang pairtnership wi Joan Miró initially creatin vases.
In 1953 Miró an Artigas wirkit at Artigas's studio in Gallifa near Barcelona. Thare they creatit "firestones" which they exhibitit unner their jynt names includin in 1956 a jynt exhibeetion in New York. The follaein year the twa wirkit on a mural for the UNESCO heidquairters an for the Varsity o Harvard. It wis Artigas's role tae render Miro's designs intae the 585 ceramics plates. The tiles that made up the twa murals for the UNESCO biggin wur creatit in Gallifa an Miro supervisit their instawation in Paris. The murals are cried "The Waw o the Sun" an "The Waw of the Muin". They were originally displayed outside but they are now contained within a building built to preserve them. Miro was to win a Guggenheim Prize for one of the murals in 1958.
Llorens i Artigas dee'd in 1980 in his hame ceety. In 1989 his son set up a foondation in the name o his faither which exists tae impruive baith airtists an their airt.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Josep Llorens Artigas.|
- Josep Llorens Artigas, Biografia Vidas, retrieved 11 May 2014
- MIRO, Joan (1893-1983), with José Llorens ARTIGAS, UNESCO, retrieved 11 May 2014
- Joan Miró and Josep Llorens Artigas Archived 2013-12-28 at the Wayback Machine. Guggenheim, retrieved 10 May 2014
- Foundation Archived 2013-05-25 at the Wayback Machine, Josep Llorens i Artigas, retrieved 10 May 2014
- Hammond, Paul (2000). Constellations of Miró, Breton. San Francisco: City Lights Books. p. 23. ISBN 0872863727.
- UNESCO (ed.). "Joan Miró en la UNESCO" (in spanish). Retrieved 11 Mey 2014.CS1 maint: unrecognised leid (link)