Autistic Pride Day
Autistic Pride Day is a pride celebration for autistic fowk haud on 18t Juin ivery year. Autistic pride kens the importance o pride for autistic fowk an its role in bringin aboot positive chynges in the broader society.
Awtho Autistic Pride Day is on 18t Juin, pride events are haud aften on the weekend o that year for logistical raisons, but can be haud at ony time durin the year.
Autistic Pride Day wis first celebratit in 2005 bi Aspies For Freedom (AFF), thit selectit the 18t Juin acause it wis the birthday o the yungest memmer o the group at that time. AFF modelled the celebration aff the gay pride muivement. Bi the wey o Kabie Brook, the co-funder o Autism Rights Group Highland (ARGH), "the maist important thing tae jot doun aboot the day is thit it is an autistic community event: it stairtit frae an is still heidit bi autistic fowk wirsels", i.e. it is no a day for ither charities or organisations tae pit thaimsels forrit or stifle autistic fowk. The rainbow infinity seembol is uised as the seembol for this day, representin "diversity wi infinite variations an infinite possibilities". New Scientist magazine lowsed an airticle wi the title "Autistic an prood" on the first Autistic Pride Day that tawkit aboot the ideae.
Organisations oothrou the warld celebrate Autistic Pride Day, wi events aw oothrou, tae connect wi ilka aither throu autistic events an kythe tae allistic fowk (fowk thit arenae on the autism spectrum) thit autistic people are unique individuals thit sudnae be seen as cases for treatment. Scrievin for the Houston Press, Jef Rouner recommendit five sangs for Autistic Pride Day thit celebrate difference an war wrat bi autistic fowk.
Autistic pride pynts oot thit autistic fowk hiv aye been an important pairt o human cultur. Bein autistic is a form o neurodiversity. Like wi aw neurodiversity forms, maist o the challenges autistic people face come frae other people's attitudes aboot autism an thare no bein support ot accommodation (ableism), raither nor bein essential tae the autistic condeetion. For exemple, bi the wey o Larry Arnold an Gareth Nelson, mony autism-relatit organizations pit forrit feelins o pity for parents, raither not garrin thaim unnerstaun. Autistic activists hiv contreebutit tae a shift in attitudes awa frae the notion thit autism is a deviation frae the norm thit maun be treatit or cured. Autistic self-advocacy organizations, thit are heidit an run bi autistic fowk, are a key force in the muivement for autistic acceptance an autistic pride.
Joseph Redford, an organiser for Autistic Pride at London's Hyde Park, statit in a speech thit the concept o autistic pride isnae aboot ae day or event:
For individuals, Autistic Pride doesnae nessesar hiv tae tak the form o public events. The organiser o Inverness Autistic Pride, Kabie Brook, telt me thit she celebratit Autistic Pride day bi taking a wawk in the paurk wi her faimilie. An injoyin hersel. Appenly stimmin, or vocalisin or expressin yersel in yer ain body langage is an exemple o Autistic Pride in Action. Staundin up an passionately fendin fur yer ain truth, regairdless o convention or tone, or social dynamics e'en gin it gaes halely agin the grain, or ithers think o't as minor or pedantic, is Autistic Pride in Action. Seekin knawledge bi the wey o yer ain logic is Autistic Pride in Action. Halely brakin social rules, gin it doesnae cause harm, is Autistic Pride in Action. Demandin tae be treatit wi the same respect an dignity as ithers is Autistic Pride in Action. Wawkin awa frae something gin you cannae haunle it is Autistic Pride in Action.
As autistic pride has continued tae develop, autistic advocates hiv become increasingly professionalised, wi Autistic Pride Reading incorporatin as a chairity in 2018, an haudin a pride event thit attractit ower 700 fowk.
Durin the COVID-19 pandemic, wi pheesical events impossible, autistic advocates wirkit thegither unner the Autistic Pride Alliance tae pit thegither an Autistic Pride Online Celebration thit hostit speakers frae fower continent.
There have been a nummer o Autistic Pride Day events hostit ower the years tae pit forrit the self-affirmation, identity, dignity an equality for autistic people around the world. Maist events happen durin the summer months atweesh Juin an August. The Heid Organiser for London's Autistic Pride, thit is tradeetionally haud on the Saturday closest tae the 18t Juin, offeecially knent as Autistic Pride Day. For the last twa year, maist events drapped aff the calendar due tae the Coronavirus pandemic, replaced bi an online global iteration. Autistic Pride Day 2020 wis an eleven-oor marathon thit wis hostit on YouTube an the event wis repeatit in 2021. For 2022, mony local autistic communities are howpin tae git back tae thair previous planning for thair events.
|2021||Autistic Pride Alliance Online||Autistic Pride Alliance|
|2020||Autistic Pride Online Celebration|
|2019||Autistic Pride Picnic at London Charlton House (AIM)||Autistic Inclusive Meets (AIM)|
|Autistic Pride Eastbourne||Eastbourne Asperger's Support Group|
|Fifth Annual Autistic Pride Picnic at London Hyde Park||Joseph Redford|
|Autistic Pride Reading||Autistic Pride Reading Charity|
|Autistic Pride Brighton||Adrie van der Meer|
- ↑ "Playlist: All across the autism spectrum" (in Inglis). New York: ted.com. 18 Juin 2013. Retrieved 18 Juin 2014.
- ↑ "Autistic Pride Day celebrated on June 18" [Autistic Pride Day celebratit on the 18t Juin] (in Inglis). The Scottish Strategy for Autism. Archived frae the original on 13 Mairch 2016. Retrieved 12 Mairch 2016.
- ↑ "Autistic Pride". Autistic Empire (in Inglis). Retrieved 6 Apryle 2022.
- ↑ Saner E (7 August 2007). "It is not a disease, it is a way of life" [It isnae a disease, it's a wey o life]. The Guardian (in Inglis). London. Archived frae the original on 20 August 2007. Retrieved 7 August 2007.
- ↑ "Autistic Pride Day celebrated on June 18". The Scottish Strategy for Autism. Archived frae the original on 13 Mairch 2016. Retrieved 12 Mairch 2016.
- ↑ Trivedi, Bijal (18 Juin 2005). "Autistic and proud of it" [Autistic an prood o't]. New Scientist (in Inglis). London. Retrieved 24 November 2007.
- ↑ "Playlist: All across the autism spectrum". New York: ted.com. 18 Juin 2013. Retrieved 18 Juin 2014.
- ↑ Rouner, Jef (18 Juin 2012). "5 Songs for Autistic Pride Day". Houston Press (in Inglis). Retrieved 20 Februar 2019.
- ↑ Saner E (7 August 2007). "It is not a disease, it is a way of life". The Guardian. London. Archived frae the original on 20 August 2007. Retrieved 7 August 2007.
- ↑ Shapiro, Joseph (26 Juin 2006). "Autism Movement Seeks Acceptance, Not Cures" [Autism Muivement is Efter Acceptance, No Cures] (in Inglis). NPR. Retrieved 23 November 2007.
- ↑ Baron-Cohen S (2000). "Is Asperger syndrome/high-functioning autism necessarily a disability?" [Is Asperger syndrome/heich-functionin autism actual a disability?]. Dev Psychopathol (in Inglis). 12 (3): 489–500. doi:10.1017/S0954579400003126. PMID 11014749.
- ↑ a b c Staff, AU-TI Media (18 August 2020). "Where, When and What day is Autistic Pride Day normally held on?" [Whaur, Whan an Whit day is Autistic Pride Day for ordinar haud on?]. au-ti.com (in Inglis). Archived frae the original on 11 Mairch 2022. Retrieved 6 Apryle 2022.
- ↑ NIDHI (10 Juin 2021). "Autistic Pride Day Theme 2021 Date Pride Events, Flag" (in Inglis). Result29.in. Retrieved 18 Juin 2021.
- ↑ MEDIA, AU-TI (18 August 2020). "What is Autistic Pride" [Whit is Autistic Pride?]. au-ti.com (in Inglis). Archived frae the original on 24 October 2021. Retrieved 19 October 2021.
- ↑ Autistic Pride Online Celebration 2020 (in Inglis), archived frae the original on 28 Juin 2020, retrieved 19 October 2021
- Controversial New Movement: Autistic and Proud – Good Morning America – ABC June 10, 2008 (in Inglis)
- Autism Acceptance blog (in Inglis)
- Autistic Empire (in Inglis) – General resource on details an events happenin in the autism community
- Documented events of past Autistic Pride events Archived 2022-03-11 at the Wayback Machine (in Inglis)
- Neurodiversity Foundation Netherlands - Neurodiversity Pride 2021  (in Inglis)
Template:Pervasive developmental disordersTemplate:Autism resources