Amy Jade Winehouse (14 September 1983 – 23 Julie 2011) wis an Inglis sangster an sangwriter kent for her deep contralto vocals an her eclectic mix o muisical genres includin R&B, soul an jazz. Winehouse's 2003 debut album, Frank, wis creetically successful in the UK an wis nominatit for the Mercury Prize. Her 2006 follae-up album, Back to Black, led tae sax Grammy Award nominations an five wins, teein the then record for the maist wins bi a female airtist in a single nicht, an made Winehouse the first Breetish female tae win five Grammys, includin three o the "Big Four": Best New Artist, Record of the Year an Song of the Year.
Amy Winehouse in Berlin in 2007
|Birth name||Amy Jade Winehouse|
|Born||14 September 1983|
|Deid||23 Julie 2011 (aged 27)|
In 2007 she wan a Brit Award for Best British Female Artist; she haed been nominatit for Best British Album an aw. She wan the Ivor Novello Award three times: ance in 2004 for Best Contemporary Song (muisically an leerically) for "Stronger Than Me", ance in 2007 for Best Contemporary Song for "Rehab", an ance in 2008 for Best Song Musically and Lyrically for "Love Is a Losing Game".
Winehouse dee'd o alcohol poisonin on 23 Julie 2011. Her album Back to Black posthumously became the UK's best-sellin album o the 21st century, at that point. In 2012, Winehouse wis leetit at nummer 26 on VH1's 100 Greatest Women in Music.
- Studio albums
Awairds an nominationsEedit
Amang the awairds an recognitions for Frank, Winehouse earned an Ivor Novello Award for Best Contemporary Song ("Stronger Than Me"), a BRIT Award nomination for Best Female Solo Artist, an a inclusion in Robert Dimery's 2006 beuk, 1001 Albums You Must Hear Before You Die. Back to Black producit numerous nominations, includin twa BRIT Awards (Best Female Solo Artist an Best British Album), sax Grammy Awards (includin five wins), fower Ivor Novello Awards, fower MTV Europe Music Awards, three MTV Video Music Awards, three World Music Awards, an wis nominatit for the Mercury Prize (Album of the Year) an a MOBO Awards (Best UK Female). Durin her career, Winehouse receivit 23 awairds frae 60 nominations. In Februar 2012, Winehouse wis leetit at nummer 26 on VH1's 100 Greatest Women In Music.
- Cite error: Invalid
<ref>tag; no text was provided for refs named
- "Amy Winehouse: 'She was a sweet, tiny thing with this huge great voice'. The Guardian. Retrieved 1 October 2012
- Winehouse dominates Grammys with 5 wins MSNBC. Retrieved 24 July 2011
- Winehouse, Alex (13 February 2008). "Amy Winehouse's brother on her return to form". The Times.
- "Amy Winehouse's Back to Black sets chart record". BBC News. 25 August 2011. Retrieved 27 August 2011.
- VH1's 100 Greatest Women In Music VH1. 2012 Viacom International Inc. Retrieved 22 April 2012
- "Profile: Amy Winehouse". BBC News. 29 July 2008. Archived frae the oreeginal on 7 January 2009. Retrieved 1 February 2009. Unknown parameter
- Brits 2004: The winners BBC News. Retrieved 24 July 2011
- Dimery, Robert (2006). 1001 Albums You Must Hear Before You Die. Tristan de Lancey; Universe Publishing