Maria Beatrice d'Este, Duchess o Massa
Maria Beatrice d'Este, Duchess o Massa (Maria Beatrice Ricciarda; 7 April 1750 – 14 November 1829) wis heiress o Modena an Reggio an the sovereign o Massa an Carrara frae 1790 until 1796 an frae 1815 until her daith in 1829. She an her husband founded the Hoose o Austrick-Este branch o the Hoose o Habsburg-Lorraine. Their descendants haed the rank an teetle o Airchduke/Airchduchess o Austrick-Este.
|Maria Beatrice d'Este|
|Duchess o Massa|
Portrait bi Anton von Maron, 1772
|Born||7 Apryle 1750|
Ducal Pailace, Modena
|Dee'd||14 November 1829 (aged 79)|
|Buirial||Imperial Crypt, Vienna|
|Spouse||Ferdinand Karl, Airchduke o Austrick-Este (m. 1771)|
|Issue||Maria Teresa, Queen o Sardinie|
Maria Leopoldina, Electress o Bavarie
Francis IV, Duke o Modena
Archduke Maximilian Joseph
Airchduke Karl, Archbishop o Esztergom
Maria Ludovika, Empress o Austrick
|Faither||Ercole III, Duke o Modena|
|Mither||Maria Teresa, Duchess o Massa|
As heiress to four states (Modena, Reggio, Massa and Carrara), she was a very attractive wedding partner. Empress Maria Theresa sought to arrange a mairiage between Maria Beatrice an Airchduke Leopold o Austrick (future Haly Roman Emperor) but they niver mairit. Instead she mairit Leopold's brither, Airchduke Ferdinand o Austrick, in a union through which the Austrians aimed to expand their influence in Italy. They mairit on 15 October 1771. Festivities arranged for this occasion included the operas Ascanio in Alba by Mozart and Il Ruggiero by Johann Adolph Hasse.
- Airchduke Josef Franz o Austrick-Este (1772) died young.
- Airchduchess Maria Theresa o Austrick-Este (1 November 1773 – 29 Mairch 1832) mairit Victor Emmanuel I o Sardinie an haed issue.
- Airchduchess Maria Leopoldine o Austrick-Este (10 December 1776 – 23 Juin 1848) mairit Charles Theodore, Elector o Bavarie but haed nae childer. mairit Coont Ludwig von Arco an haed issue.
- Francis IV, Duke o Modena, Airchduke o Austrick-Este (6 October 1779 – 21 Januar 1846) mairit Princess Maria Beatrice o Savoy an haed issue.
- Airchduke Ferdinand Karl o Austrick-Este (25 April 1781 – 5 November 1850) niver mairit.
- Airchduke Maximilian o Austrick-Este (Julie 14 1782 – 1 Juin 1863) niver mairit.
- Airchduchess Maria Antonia o Austrick-Este (1784–1786) named in honour o her aunt Marie Antoinette but died young.
- Airchduke Karl Ambrosius o Austrick-Este 2 November 1785 – 2 September 1809) niver mairit.
- Airchduchess Maria Ludovika o Austrick-Este (14 December 1787 – 7 Aprile 1816) mairit Francis II, Haly Roman Emperor (Emperor Fracis I o Austrick) but haed nae issue.
Media relatit tae Maria Beatrice d'Este, Duchess o Massa at Wikimedia Commons