Lockheed Martin F-22 Raptor
The Lockheed Martin F-22 Raptor is a fift-generation, single-seat, twin-ingine, aw-wather stealth tactical fechter aircraft developed for the Unitit States Air Force (USAF). The result o the USAF's Advanced Tactical Fighter programme, the aircraft wis designed primarily as an air superiority fechter, but an aw haes grund attack, electronic warfare, an seegnal intelligence capabilities. The prime contractor, Lockheed Martin, biggit maist o the F-22's airframe an wappens seestems an conductit feenal assembly, while Boeing providit the wings, aft fuselage, avionics integration, an trainin seestems.
|An F-22 flies ower Andrews Air Force Base in 2008.|
|Role||Stealth air superiority fechter|
|Naitional oreegin||Unitit States|
|Manufacturer||Lockheed Martin Aeronautics |
Boeing Defense, Space & Security
|First flicht||7 September 1997|
|Introduction||15 December 2005|
|Primar uiser||Unitit States Air Force|
|Nummer biggit||195 (8 test and 187 operational aircraft)|
|Programme cost||US$66.7 billion as of 2011|
|Developit frae||Lockheed YF-22|
|Developit intae||Lockheed Martin X-44 MANTA |
Lockheed Martin FB-22
The aircraft wis variously designatit F-22 an F/A-22 afore it formally entered service in December 2005 as the F-22A. Efter a protractit development an despite operational issues, the USAF conseedert the F-22 creetical tae its tactical air pouer. Whan the aircraft wis introduced, the USAF statit that the aircraft wis unmatched bi ony kent or projectit fechter. The Raptor's combination o stealth, aerodynamic performance, an situational awaurness gives the aircraft unprecedented air combat capabilities.
The heich cost o the aircraft, a lack o clear air-tae-air missions due tae delays in Roushie an Cheenese fechter programmes, a ban on exports, an development o the mair versatile F-35 led tae the end o F-22 production.[N 1] A feenal procurement tally o 187 operational production aircraft wis established in 2009, an the last F-22 wis delivered tae the USAF in 2012.
- Referrin tae statements made bi the Secretar o Defense Robert Gates: "The secretary once again highlighted his ambitious next-year request for the more-versatile F-35s."
- "Chronology of the F-22 Program." F-22 Team, 4 November 2012. Retrieved: 23 July 2009.
- Butler, Amy. "Last Raptor Rolls Off Lockheed Martin Line." Aviation Week, 27 December 2011. Retrieved: 10 April 2014.
- Parsons, Gary. "Final F-22 Delivered" Combat Aircraft Monthly, 3 May 2012. Retrieved: 10 April 2014.
- "Analysis of the Fiscal Year 2012 Pentagon Spending Request." Cost of war, 15 February 2011. Retrieved: 31 August 2013.
- "FY 2011 Budget Estimates" (PDF). U.S. Air Force. February 2010. pp. 1–15..
- Reed, John. "Official: Fighters should be used for spying." Air Force Times, 20 December 2009. Retrieved: 9 May 2010.
- "F-22 Raptor fact sheet." U.S. Air Force, March 2009. Retrieved: 23 July 2009.
- Pace 1999, p. 95.
- Aronstein and Hirschberg 1998, p. 254.
- Baron, Kevin (16 September 2009). "Gates outlines Air Force priorities and expectations". Stars and Stripes. Retrieved 30 October 2013.