Fils de France
Fils de France (French pronunciation: [fis də fʁɑ̃s], Son o Fraunce) wis the style an rank held bi the sons o the keengs an dauphin o Fraunce. A dochter wis kent as a fille de France Dochter o Fraunce).
The childer o the dauphin (a title reserved for the king's heir apparent whether son, grandson or great-grandson o the monarch) war accorded the same style an status as if thay war the king's childer insteid of his grandchildren or great-grandchildren.
Madame la DauphineEedit
This wis the style o the dynastic wife o the dauphin. Some holders o the honorific war:
- Maria Anna Victoria o Bavarie (1660–1690), an aw cried Dauphine Victoire, first wife of Louis, Grand Dauphin.
- Marie Adélaïde o Savoy (1685–1712), wife of the Dauphin Louis (1682–1712) an mither o Louis XV.
- Infanta Maria Teresa o Spain (1726–1746), first wife o Louis (1729–1765), the anly son o Louis XV.
- Marie Josèphe o Saxony (1731–1767), second wife of the Dauphin Louis, and mither o Louis XVI.
- Marie Antoinette wis the dauphine until her husband succeeded tae the throne in 1774 as Louis XVI.
- Marie Thérèse o Fraunce (1778–1851) dochter o Louis XVI an Marie Antoinette, kent as Madame Royale, she became the last Dauphine o Fraunce when her father-in-law, Charles X, succeeded tae the throne in 1824.
This honorific belonged tae the oldest living brither o the Keeng. Among those who held this style were:
- Charles de Valois, Duke o Orléans (1550–1574), younger brither o Francis II (1544–1560), kent as Monsieur at the beginning o the reign o Francis II o Fraunce
- Henri o Fraunce, Duke o Anjou (1551–1589), younger brither o Francis II o Fraunce an Charles IX, cried Monsieur during the reign o Charles IX.
- François o Fraunce, Duke o Anjou (1555–1584), youngest brither o Francis II, Charles IX an Henry III o Fraunce, wis cried Monsieur during the reign o Henry III o Fraunce.
- Gaston o Fraunce, Duke o Orléans (1608–1660), younger brother o Louis XIII o Fraunce (1601–1643), wis kent aa Monsieur during the reign o Louis XIII.
- Philippe o Fraunce, Duke o Anjou (later Duke o Orléans) (1640–1701), Gaston's nephew wis kent as Le Petit Monsieur an Gaston aa Le Grand Monsieur when Louis XIII died in 1643.
- Louis o Fraunce, Coont o Provence (1755–1824), younger brither o Louis XVI, kent as Monsieur during the reign o Louis XVI.
- Charles Philippe o Fraunce, Coont o Artois (1757–1836) wis the youngest brither o Louis XVI an Louis XVIII, kent as Monsieur at the beginnin o the reign o Louis XVIII.
This wis the style o the wife o Monsieur.
- Marie de Bourbon, Duchess o Montpensier (1605–1627), first wife o Gaston o Fraunce.
- Marguerite o Lorraine (1615–1672), seicont wife o Gaston.
- Princess Henrietta o Ingland (1644–1670), first wife o King Louis XIV's younger brither, Philippe o Fraunce, Duke o Orléans.
- Elisabeth Charlotte o the Palatinate (1652–1722), the seicont wife o Philippe o Fraunce, Duke o Orléans.
- Marie Joséphine o Savoy (1753–1810), wife o the Coont o Provence, the future Louis XVIII.
This wis the style o the eldest surviving dochter o the king. Those who held this honorific war:
- Élisabeth o Fraunce, eldest dochter of King Henry IV o Fraunce (1553–1610) an his seicont wife, Marie de' Medici. In 1615, Élisabeth wis mairit Philip IV o Spain. On her daith in 1644, the style reverted tae her younger sister, Christine.
- Christine o Fraunce (1606–1663), sister o the abuin.
- Marie Thérèse o Fraunce (1667–1672), anly dochter o Louis XIV tae live beyond infancy.
- Élisabeth o Fraunce (1727–1759), eldest dochter o Louis XV an Marie Leszczyńska
- Marie Thérèse o Fraunce (1746–1748) eldest dochter o Louis, Dauphin o Fraunce (1729–1765) an his first wife Maria Teresa o Spain.
- Marie Thérèse Charlotte o Fraunce, dochter o Louis XVI an Marie Antoinette.
This style wis uisually held bi the eldest dochter of Monsieur an his wife, Madame.
- Anne Marie Louise d'Orléans (1627–1693), the eldest dochter o Gaston o Fraunce, Duke o Orléans.
- Marie Louise d'Orléans (1662–1689) eldest dochter of King Louis XIV's younger brither, Philippe o Fraunce, Duke o Orléans later wife o Charles II o Spain.
- Anne Marie d'Orléans (1669–1728) held the style (alang wi Madame Royale) efter the mairiage o her sister Marie Louise.
- Élisabeth Charlotte d'Orléans (1674–1744), youngest bairn of Philippe o Fraunce, Duke o Orléans an his seicont wife, mairit tae the Duke o Lorraine.
- Louise Anne de Bourbon (1695–1758), fowert bairn of Louis, Duke o Bourbon, Prince o Condé, wis gien the style o Mademoiselle as her cousin Louis d'Orléans haed no dochter. When Louis's dochter Louise Marie wis born in 1726, the title went tae her. Louise Marie died in 1728 an the style reverted tae Louise Anne.
- Louise Marie d'Orléans (1726–1728), anly dochter of Louis d'Orléans, Duke o Orléans an his wife Auguste o Baden-Baden.
- Bathilde d'Orléans (1750–1822), dochter o Louis Philippe, Duke o Orléans.